lördag 28 december 2013

En del av julens godsaker

Nu är julen förbi och som vanligt har en hel del godsaker slunkit ner i magen. Ovanligt mycket av det har faktiskt varit hembakat och hemlagat av mig själv. Julgodis, grovt bröd, lingonbröd, inlagd sill, mandelbiscotti, köttbullar, risgrynsgröt, Janssons frestelse, pepparkaksmuffins mm. Jag brukar inte vara så road av bakning och sånt men i år hittade jag lite kul och enkla recept.

Julafton firade vi hos småkusinerna tillsammans med min del av släkten. Alltid lika kul och mysigt. Och gott! Tyvärr fick jag inte hålla mig frisk så länge, efter 4-5 dagar frisk fick jag ont i magen igen på juldagen. Nu hoppas jag bara må bra imorgon så jag sen kan jobba på måndag och fira nyår som planerat på tisdag.

Det börjar närma sig skidsemester för barnen och Thailand för mig, så snart är det dags att börja packa och då gäller det att vara frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar