onsdag 18 december 2013

Adventstid

En vecka kvar till julafton och jag ligger hemma sjuk....tror minsann inte det är första gången magen strular precis före jul...

Skrivandet på bloggen har inte varit så flitigt, men det har ändå varit en aktiv höst. Trivseln på nya jobbet är total! Har inte ångrat mitt val att byta jobb en endaste gång. Fler borde nog göra det lite oftare faktiskt.

Men med ny arbetsplats, ny barngrupp följer också nya baciller, så denna höst har jag varit mer förkyld än på flera år tror jag. Eller så glömmer jag bara... Så även om magen har hållt sig frisk september-december så har jag ändå hunnit få en del sjukdagar tyvärr. Och en helg med magsjuka men den klarade jag av under ledigheten men tyvärr fick jag avstå Felix kalas.

Förra veckan träffade jag en ny läkare som skulle uttala sig om mina magbesvär, men han var väldigt säker på att det är just de gamla besvären och inget annat att utreda. Och det var väl bra....tror jag.

Nu har jag varit hemma ett par dagar med exakt likadana symptom som vanligt så det är bara att vänta ut dem. Sen hoppas jag hinna jobba ett par dagar innan jul och lite frisk ledighet. Nedräkningen till min och Henriks semester har såklart också börjat och jag längtar verkligen!

Nu är det dags att sova och hoppas det funkar trots sömn på dagtid. Imorgon hoppas jag vakna utan illamående, svullen mage och smärta. Men för övrigt mår jag faktiskt riktigt bra!
Godnatt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar