måndag 9 april 2012

Påsken över för den här gången

Imorgon är det dags för skola och jobb igen och dessutom åker pojkarna hem till sin pappa. Vi har haft en lång härlig påskvecka och en massa kul grejer har hänt.
Utflykten till Helsingör har jag skrivit om, dessutom hade vi besök av goa vännerna Kajsa och Caroline i tisdags, Felix tränade innebandy och sov sen hos mormor och morfar där han stannade hela onsdagen.

I torsdags var de med sin pappa som var ledig, och då fick de en tur till Malmö där de träffade en kompis för guidad tur i Turning Torso. På kvällen var Felix på bio med kompisen Hugo. Felix vinst från fototävlingen på Landskrona Direkt var ju biobiljetter och direkt sa han att han ville bjuda med Hugo. Goa kompisar!

Pojkarna har också hunnit slappa en hel del på lovet, men tyvärr blev Max också sjuk. Hosta och feber, men han repade sig igen. I lördags spelade Felix internmatch på exan, inget direkt fotbollsväder men som de kämpade på! På kvällen kom Henrik och det har varit mycket sport på tv. Handboll och golf har dominerat, men såklart också fotboll. BoIS hade seriepremiär hemma igår och där var Max och Henrik. Vi andra stannade kvar hos mamma & pappa där vi var på släktmiddag som vi brukar på påsken. Jättekul att träffa allihop, mina föräldrar, syskon, syskonbarn och allas familjer. Som vanligt god mat, påskägg till barnen och mycket prat och lek. Tack alla för en härlig påskdag.

Idag blev det en rejäl sovmorgon. Jag och Henrik gick upp vid 11 och då sov Max som en stock. Felix var den enda som var uppe före 9, och också han som kom med förslag på dagens aktivitet. Han önskade att vi skulle spela bowling och det nappade vi alla på. Han var riktigt duktig, och jag riktigt kass. Ungefär så kan man sammanfatta det =) Tur jag inte är så stark tävlingsmänniska och definitivt ingen dålig förlorare.

Henrik har kört hem till sitt, pojkarna är förberedda på pappa-vecka och jag laddar för en fyradagars jobbvecka. Kvällarna kommer att fyllas med skolarbete och förhoppningsvis ska jag vara klar till helgen. Henrik vill att jag ska komma till honom och det vill såklart jag också, längesen jag var där. Men först och främst måste jag skriva färdigt min inlämningsuppgift som ska va inne den 19/4.

Påsken har också, inte helt oväntat, inneburit alldeles för mycket godis. Så i onsdags när jag vägde mig hade jag gått upp 1 kg. Inte bara pga godiset, utan också två restaurangbesök förra helgen... Får skärpa till mig lite igen nu och hitta tillbaka till gamla goda formen. På onsdag vill jag inte ha några plus i protokollet!

Gissar att det blir lite svårt att somna ikväll med tanke på vår sovmorgon, men i alla fall dags att tänka på att jag ska ställa klockan på FEM! Öppning imorgon och på onsdag, det tycker jag är sådär... Natti natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar