fredag 6 april 2012

En lång fredag

Idag blev det precis så som jag planerat, tänkt och hoppats. Härligt med såna dagar! Inget annat planerat än att jag skulle plugga idag, och det har jag verkligen gjort! Suttit vid köksbordet i flera timmar och läst, reflekterat, antecknat, läst igen och tänkt så det slått gnistor =)

En liten paus tog jag i eftermiddag då jag kände att ögonlocken blev tunga. 45 min i soffan sen var jag på plats vid böckerna igen. Det är så himla kul! Jag blir så inspirerad att läsa mer och mer och mer. Som någon på min förskolelyftskurs sa


"Ju mer man läser desto mer märker man att man inte vet, och då vill man lära sig ännu mer".


För mig stämmer det perfekt! Jag hittar ständigt nya områden som jag vill lära mer om, men ibland måste jag hejda mig själv och sätta stopp...tiden räcker ju inte till, men jag önskar att jag hade kunnat läsa mer i framtiden. Att utvecklas i sitt yrke och att utveckla verksamheten känns som ett måste. Jag skulle inte bara kunna slå mig till ro och tänka "Nu är jag nöjd, såhär har jag alltid gjort och så ska jag alltid göra". Däremot kan jag bli lite rastlös och lätt tro att allt ska kunna förändras fort och att alla andra ska tycka likadant. Där får jag träna på att sänka tempot. Men så kul det är ändå!


Men nu sa Felix att "vad tradig du e´" så jag får nog förflytta mig till fredagsmys-soffan istället nu. Men tror inte de lidit av mitt pluggande innan idag; de har fått spela Playstation, se Hemmakvällfilm och Max har dessutom varit hos mormor o morfar och kollat hockey på tv. Tyvärr hade han feber när han kom hem, så nu är han lite utslagen i soffan. Skönt att vi inte har en massa måsten i helgen!


GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar