söndag 25 mars 2012

Skön barnhelg!!!

Sixten och Felix på promenad


Igår sa Felix när vi kommit hem efter en runda genom halva Skåne för att hitta skor till grabbarna "Mamma, det har faktiskt varit en riktigt mysig dag idag"...Jag blev naturligtvis jätteglad för att han sa det, men samtidigt lite paff. Jag tyckte inte vi hade gjort något speciellt...tänkte efter och det Felix gillat och uppskattat var; han vaknade här hemma med sin kompis David som sovit över. De smög upp och fixade frukost på egen hand och sen hann de spela lite Playstation i pyjamasen. Därefter blev det att fixa till oss och köra på skojakt, först i Malmö och sen i Lödde. Felix fick ett par gympaskor och en fotboll. Sen körde vi hem och tvättade, Felix hjälpte mig och följde också med till Netto och köpte lördagsgodis. Sen hade han lovat att han skulle fixa middagen som var Pestolax. Och det var DÅ kommentaren kom, att det varit en mysig dag. Då inser man att det inte måste "hända" en massa speciella saker, utan att det är gemenskapen och närheten som han uppskattar. Det värmde i hjärtat!

Varm i hjärtat blev jag också av Max tacksamhet för skorna han fick. Lite kontroverser blir det lätt när vi har olika smak och att smaken inte alltid sammanfaller med plånbokens storlek. Men han är väldigt förstående och när vi pratat om det var alla nöjda, och flera gånger i helgen har han uttryckt "Tack så jättemycket mamma för att jag fick de skorna".

Det är då jag känner att det kanske inte är så dumt trots allt, att de inte kan få precis allt de önskar av sin "ekonomiska" mamma....på nåt vis tror jag att tacksamheten blir desto större när de väl får något "lite dyrare"... Dessutom valde han själv att köpa ett par till för eget presentkort och det var inte ens något han tvekade över.

Som sagt, mycket tid tillsammans och idag dessutom mycket frisk luft och sol! Hela eftermiddagen hos Tina, Martin, Melker och Sixten i deras trädgård och sen på Max fotbollsmatch ikväll. Och som traditionen kräver blev det våfflor till kvällsmat. Helgen har gått i godsakernas tecken och jag är väl inte helt nöjd ur Viktväktarhänseende, men jag har valt det själv och varenda tugga har jag njutit av. Imorgon är det nya tag med propoints, checklista och nyttigheter.

Men först, ett försök att få en god natts sömn trots sommartidens antågande. Natti Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar