torsdag 22 mars 2012

Hoppfull dag!

Idag känns det faktiskt riktigt hoppfullt med min mage. När jag ätit frukost i morse kändes magen svullen och jag mådde lite illa. Konstigt nog kändes det positivt, eftersom det brukar bli så efter anfallen och därför såg jag litegrann av ljuset i tunneln. Jag verkar ha rätt för under dagen försvann det illamående som börjat och svullnaden har lagt sig lite. Har ingen smärta alls idag och har alltså inte behövt ta någon smärtlindring. Det fick jag göra igår och sen däckade jag - som vanligt! Jag fick också besked att mina blodprov jag tog i tisdags var helt normala och alltså inget som visade någon infektion eller annat i kroppen. Gissar att det varit något "skit" som stoppat till det i gallvägarna men att det sen passerat innan det hunnit bli någon inflamation eller liknande.


Idag har jag bara slumrat en liten stund på förmiddagen, men inte av medicin och smärta utan för att jag försökte plugga lite...klassiskt sömnmedel. Men efter ett par koppar kaffe lyckades jag i alla fall läsa ett kapitel i en lite halvseg bok. Trots att jag läser sakta och har svårt att hålla mig vaken och tycker det är lite segt med kurslitteratur, så tycker jag ändå det känns så kul! Känslan av att hela tiden lära mig nya saker, ger mig verkligen en kick. Dessutom läser jag lite annorlunda nu än i 20-årsåldern. Nu är jag trygg i min yrkesroll och kan lättare sålla bort sånt som känns ointressant eller mindre viktigt, medan jag samtidigt direkt kan avgöra om det är ny kunskap som jag kan ha glädje av. Har även aviserat lite intresse för andra utbildningar till hösten. Vi får se vad som händer!

Alla pratar om våren, men jag som varit hemma sjuk några dagar har inte riktigt samma känsla, mer än att solen skiner ute och att vi kan öppna fönster och balkongdörr utan att frysa, det gillar jag! Så fort jag är full av energi igen ska balkongen få sig en vårstädning och i år ska jag minsann sätta ut lite vårblommor där. I fjol blev det minsann inga på hela våren/sommaren, men det får jag fixa i år. Om jag dessutom vårdar dem fint så kanske de överlever också =) Inte min starkaste sida... Ska nog skaffa lite nya krukväxter till köksfönstret också, där är det ganska visset för tillfället. Ja förutom min orkidé som jag förvånande nog lyckats få till att blomma för andra gången trots att den varit nerklippt och sett ganska risig ut. Kul! Jag brukar inte direkt kunna skryta med några gröna fingrar, inte som mina föräldrar precis, men så har jag inte heller så stort intresse av det. Hade vi däremot bott på bottenvåningen tror jag det varit roligare, men här får jag inte ens ha någon kruka utanför ytterdörren, pga brandrisk.



Ska jag summera dagen så känns det hoppfullt; Har tillbringat förmiddagen med att plugga och vila, eftermiddagen med att umgås med barnen och mina föräldrar som kom och hälsade på, och det bästa är att jag kunnat lämna besked att jag kommer till jobb imorgon. Jag längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar