söndag 18 mars 2012

Följetongen om min mage....

I söndagskväll sa jag till mamma att det kändes som om något var på gång med min mage...i måndags fortsatte aningarna, i tisdags vaknade jag och hade ONT! Höger sida under revbenen var svullen, öm och jag kände mycket väl igen det. Bestämde mig för att köra struts-varianten och försöka stoppa huvudet i sanden och glömma det...

Efter halva arbetsdagen var jag tvungen att se mig besegrad. Kom på att jag hade Tramadol i väskan. Det är den smärtlindring som brukar hjälpa men som samtidigt brukar göra mig trött och groggy. Jag valde att chansa eftersom panodil inte hjälpte och jag behövde verkligen klara mig igenom dagen. Jag varnade mina kollegor så de skulle veta varför jag kanske blev lite konstig... Smärtan dämpades och jag blev lite trött men klarade iaf av en lång dag med totalt 11 timmars jobb.

På onsdagen var jag mest trött eftersom det känns som jag blir lite "bakis" av tabletterna. Men magen mådde iaf bättre. Nöjd och lättad trodde jag det var över för denna gång.

I går var jag och Henrik hembjudna till en gammal kompis till honom i Helsingborg. Jag hade aldrig träffat honom och hans sambo och dessutom var det ett par till som var där. Såg framemot en trevlig kväll, men redan efter ett par tuggor av maten så fick jag kramp i magen igen. Värre än i tisdags, så det sökte mig riktigt. Inte helt bekvämt att sitta bland okända människor och känna sig kallsvettig och ha ont... Smög iväg och tog panodil och försökte hålla god min, men efter halva middagen var jag tvungen att förklara varför jag såg lite konstig ut...hade fruktansvärt ont i vågor. Inga tramadol med mig och dessutom skulle jag köra bil så hade inte kunnat kombinera det ändå. Efterhand kändes det lite bättre men väl hemma var jag helt slut. Tramadol och sängen direkt!

Det konstiga med dessa tabletter är att kroppen och ögonen blir trötta och sömniga, men det känns som om hjärnan blir speedad. Jag sover jättedåligt när jag tagit sån tablett, trots att jag är trött. Men det hjälper iaf mot smärtan. Dock blev det en söndag som kändes bakis igen, trots endast Ramlösa igår...

Hade lovat Felix att komma och kolla hans sista innebandymatcher för säsongen och det klarade jag, men sen fick Henrik köra ensam på kalas i Lerberget, där hans systerson firades. Jag låg i soffan hela eftermiddagen, sov och läste lite och är allmänt mör och matt. Hoppas verkligen att detta är över imorgon så jag kan jobba. Det är utbildning "Att må bra på jobbet" på förmiddagen men vanligt jobb på eftermiddagen. Håll tummarna att kroppen repar sig i natt!

Men det som är allra bäst med morgondagen är att det är en ny jämn vecka vilket innebär pojkar i huset =) Felix kommer imorgon och Max på tisdag, precis som vanligt. Åh vad gott det ska bli!
Nu ska jag stupa i säng! Natti Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar