fredag 17 februari 2012

En vårdande dag

När jag gick och la mig i onsdagskväll var jag helt säker på att huvudvärken skulle va borta på torsdagsmorgonen. Kändes hyfsat när jag gick upp men när jag kom till jobb, där det av förklarliga skäl inte är lika tyst som hemma, så kändes det att värken fanns kvar. Dock var det ett underbart vinterväder så vi var ute hela förmiddagen. Sen blev det lite stressigt med lunch och snabbt därefter iväg till Malmö Högskola. På vägen fanns rester efter en hel del trafikolyckor så det var tur vi var ute i god tid.



Upplägget på utbildningseftermiddagen var sådär...jag tycker fortfarande innehållet i kursen verkar intressant och lärorikt, men helt ärligt var föreläsningen igår ganska seg...det berodde kanske delvis på att vi satt i en sal där solen stod rakt på, vilket inte gjorde min huvudvärk bättre, men f.a. var det lite flummigt framställt...iaf till hälften... Hemfärden tog sen ganska lång tid då vi fick köra kustvägen hem, fortfarande pga olyckor på motorvägen. Rejält tung i huvudet när jag väl kom hem!

Fick dock en skön slappekväll i sällskap av vännen S. Åt värmande soppa och såg den efterlängtade filmen "En dag". Nästan lika bra som boken, vacker och sorglig på samma gång.


Somnade efter en stund på spikmattan och ispåse i nacken men vaknade med samma förbaskade huvudvärk som de senaste dagarna och insåg efter en stund uppe att det inte skulle gå att genomföra en arbetsdag i den ljudnivån som finns på vilken förskola som helst...


Besökte vårdcentralen för att utesluta migrän eller annat, men precis som jag trodde så handlar det om spänningshuvudvärk. Ringde direkt till min osteopat och hade turen att få en tid kort därpå. En rejäl behandling som både knakade och ömmade men förhoppningsvis gör nytta.

Många har frågat mig om vad en Osteopat gör, här kan ni som är intresserade läsa om Atlaskliniken som jag går till. http://atlaskliniken.com


Nu har klockan blivit mycket och Henrik är äntligen på väg hem, har redan flugit flera timmar. Beräknas landa på Kastrup om 12 timmar och sen är tanken att jag ska hämta honom i Malmö. Ska bli så skönt att få hem honom igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar