torsdag 19 januari 2012

Framgång peppar!!!

Just nu kretsar mitt liv mycket kring mat! Ja det gjorde det till stor del innan också, men inte samma sorts mat och inte i samma mängder. F.a. lagar jag mycket mer mat nu med varierat innehåll. Igår var det dags för veckovägningen... Förra veckan var det lite oklart i min bok vad jag gått ner, men efter att ha dubbelkollat det igår så var det 1,6 kg första veckan och inget annat. Den senaste veckan har jag känt på byxorna att de sitter lite lösare. Iväg till Viktväktarna igår och var allt lite förväntansfull, även om jag försökte att inte ha alltför stora förväntningar. Men OJ vad överraskad jag blev. Upp på vågen och den visade att jag hade gått ner ytterligare


2,1 kg


Naturligtvis blev jag fantastiskt nöjd och glad och promenerade hem genom stan med ett leende på läpparna! Och naturligtvis peppar framgången mig lite extra.


Imorgon är det helg och jag åker iväg till Henrik. Då blir det lite extra utmaning, när jag inte har mitt eget skafferi att tillgå...dessutom är vi bjudna till Svärföräldrarna på lördagkväll. Men jag får såklart göra det bästa av det och försöka förbereda mig innan på dagen, genom att äta "billig" mat.


Det ska bli härligt att komma till Henrik en sista gång innan hans resa. På onsdag åker han till Thailand och kommer hem den 18 februari. Låååång tid ifrån varandra...men jag kan inte göra mycket åt det. Längtar desto mer till den dagen han kommer hem, då vi dessutom ska iväg på min julklapp, nämligen se "Köp mjölk, skriv bok" med Anders Jansson och Johan Wester i Lund.


Nu säger jag godnatt och önskar er alla en riktigt härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar