lördag 28 januari 2012

Så var det lördag igen och jag har inte hunnit blogga på hela veckan... Det har varit en fullrulle-vecka, men som ändå innehållit en massa mys! Barnen kom i tisdags eftersom vi hade jobbmöte på måndagkvällen. Eftersom ingen av dem tränade tisdag och onsdag så blev det verkligen tid att umgås. Mysigt! Dock blev det inte någon träning denna veckan (heller) för mig, men dock en promenad till och från Viktväktarna i onsdags samt någon cykeldag till jobb. Ändå inte godkänt. Men denna vecka har barnen prioriterats, så är det bara!

Viktväktarna ja...hade ingen bra känsla när jag gick dit i onsdags...och mycket riktigt; endast ett hekto hade jag gått ner. Blev såklart besviken, men å andra sidan inser jag att jag inte kan gå ner lika mycket varje vecka som jag gjorde de två första. Och det var ju dock minus detta också...
Men även om jag blev besviken så taggar det mig ännu mer att fortsätta ordentligt. Maten är det inga problem med, jag fortsätter prova nya recept och äter gott, känner mindre och mindre av hunger och sötsug. Nästa mål är dock att komma igång med motionen, men jag får iaf vara nöjd med att jag lägger ner mycket mer tid på matlagning och planering än tidigare.

Det senaste har varit att jag provat lite soppor. En smarrig Broccolisoppa med 0 propoints i och idag ska jag göra en grönsakssoppa till lunch. Bra att ladda med när man blir bortbjuden eller själv vill äta något extra på kvällen.

I går bjöd jag f.d. svägerskan och goda vännen S på middag. Åt och drack gott och åt även efterrätt. Men när jag idag sammanfattade vad jag ätit under gårdagen så rymdes allt inom den dagliga dosen, allt tack vare en "gratis" soppa på lunchen och viktväktarrecept på kvällen också. Och bara ett litet glas vin, men åh så gott det var!

Ikväll åker vi till Trelleborg till bästa vännerna där. Gissar på supergod mat men inte så "viktväktig"... Alltså soppa till lunch och lite extra frukt med. Ska hur som helst bli jättekul att träffas!!!

Henrik åkte till Thailand i onsdags och vi har haft lite sms-kontakt såhär långt. Naturligtvis saknar jag honom massor, men är samtidigt glad för hans skull att han kan åka iväg såhär med sina kompisar. Men låt tiden gå sådär lagom fort till 18 februari, för då kommer han hem!

Ha en trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar