tisdag 27 december 2011

...och nu är julen över...

Vet inte varför men har saknat inspiration att blogga på sistone... Har dock något att erkänna....minns ni mitt blogginlägg om att jag skulle ha Facebook-detox, mina åsikter om att jag (och andra) skrev så mycket ointressant på fb och att jag var trött på det???
Nu kommer min bikt: jag saknade det, jag är tillbaka igen med besked och jag gillar det! Mycket tack vare (eller pga.) min nya mobiltelefon som helt plötsligt gjorde allt ännu mer lätt-tillgängligt. Fri surf och jag kan kolla fb när som helst utan att behöva logga in och klydda en massa...

Dessutom är det så att det finns en massa människor som jag saknade när jag försökte hålla mig ifrån fb...jag saknade alla roliga diskussioner, alla kluriga frågor, middagstips, roliga historier och annat som jag kan läsa på fb. Sen fanns det en del som jag inte saknade ett dugg...så jag försökte göra något åt det istället. Typ rensade bland energitjuvar (som jag också skrivit om tidigare). Det måste bli plus på energikontot för att jag ska må bra. Blir det för mycket minus gång på gång, då är det ofta ett tecken på att man klarar sig utan...utan personen, händelsen, företeelsen, känslan eller vad det nu är.

Vissa som jag blivit "fb-vän" med men sen aldrig har någon kommunikation med, tog jag bort. Vissa som jag hade kommunikation med som inte gav något, tog jag bort.
Vissa som bara spred negativ energi, tog jag bort.
Kanske kommer fler rensningar att göras, jag kom inte igenom hela listan...

Men det finns också så många kul och bra saker med fb. Idag tjänade jag en hundring genom att sälja Felix gamla bältesstol till bilen, efter att ha läst en efterlysning om det på fb. BRA!

Förutom dessa tankar så kan jag dela med mig att jag har haft en jättehärlig julhelg med mina älskade grabbar hos mig. Magen mådde bättre lagom till jul, även om jag känner lite biverkningar fortfarande. Mysig julafton hos lillasyster, tillsammans med föräldrar och storebror och alla tillhörande barn. Precis som det ska va!

Nu är det tv-soffan som kallar. Skriver mer en annan dag!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar