torsdag 22 december 2011

Julen närmar sig...

...med stormsteg!

Jag som normalt brukar tycka julförberedelserna är det mysigaste, har fått tillbringa de senaste dagarna liggande, vilande och smärtstillande istället...

Men på något vis så känner jag mig ändå nöjd och tillfreds. Ingen stress över julen utan bara över att jag vill bli frisk. Men samtidigt är jag tacksam och glad över att gallanfallet som jag lider av nu, är det första sedan augusti, alltså FYRA månader!!! Det känns skönt att jag kan glädjas över det istället för att tryckas ner av sjukdomen. Innan magen började strula var jag rejält förkyld, men det har blivit bättre. Oavsett så blir det julafton om två dagar och jag är nästan helt redo för det.

Jag har lite mat som ska lagas och tas med till Tina & Martin där vi ska fira julafton, men skulle jag inte klara av det imorgon, så finns det färdiga varianter i affärerna så då får det bli så... Städningen här hemma är också något eftersatt, men samma sak där...jaja det går inte att köpa i affären, men det får bli som det blir. På julaftons förmiddag när barnen kommer hit, ska jag lägga energin på att ha en mysig jul tillsammans med dem, oavsett om jag orkat städa eller ej!


Och imorgonkväll (lillejul) kommer Henrik efter jobb så i julhelgen kommer jag ha alla mina älskade pojkar runt omkring mig! Så bra som det kan bli!!!


ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKÖN JUL!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar