söndag 24 juli 2011

Underbart är kort...

Fyra veckors semester är nu till ända, men det har varit underbara veckor och jag har njutit varenda dag av ledighet, sovmornar, "ingen klocka på armen", utflykter, barnen såklart, kärlek, god mat och en massa annat härligt. När jag skrev sist hade vi småkusinerna på besök och det blev mer mys med dem i den veckan, dock av lite mindre trevlig anledning en av dagarna...då vi fick passa Sixten under Melkers sjukhusäventyr... Läs här; http://familjenjacobsson.blogspot.com

Den traditionella Landskronakarnevalen inföll också under vår semester och det blev en hel del besök på den. Främst för olika artistuppträden, där jag och Henrik nästan var mer på Karnevalen än vad barnen var. För mig var favoriterna Patrik Isaksson på Rådhustorget, Tomas Andersson Wij i Sofia Albertina Kyrka samt Hasse "Kvinnaböske" Andersson på Rådhustorget (ja jag vet att medelåldern var väldigt hög där på torget, men jag står för att jag tycker han är en härlig man och när man är uppväxt med den musiken så var det givet med ett besök), liksom tjejerna från Mamma Mia-musikalen i Stockholm.

Mina underbara vänner Marika och Nina med deras familjer träffade vi förra söndagen i Ängelholm. Gott snack, god mat & dryck och fantastisk present till den nyblivna 40-åringen... En "Lyxdag" på Ystad Saltsjöbad med båda tjejerna stundar till hösten någon gång när vi tycker det känns kallt och ruggigt ute. Tack underbara vänner för att ni finns!

Där var sen mina första tre semesterveckor med barnen slut och de åkte hem till sin pappa som påbörjade sina tre veckor tillsammans med barnen. Jag och Henrik fortsatte till Simrishamn där jag tillbringat en hel vecka.



Det har varit ett ganska späckat program, men vid en ensam promenad genom gamla stan tog jag denna fina bild som en påminnelse om hur vackert där är.
Veckans två första dagar hade vi mina föräldrar på besök, och det blev både träff med Henriks föräldrar, promenad längs havet i Skillinge, restaurangbesök, "Bisarra berättelser och Hiskeliga historier" på Glimmingehus, "Frukostmöte" med Katarina Mazetti ena dagen och för mig själv med Emil Jensen en annan dag, en tur till en charmig gårdsbutik "Gröna gården" på Orelund, besök på Kiviks marknad, en tur till Ystad via Ale stenar och dessutom har jag hunnit både måla och läsa böcker. Henrik började jobba i torsdags så då hade jag tre dagar för mig själv. Det var både skönt och långtråkigt men i slutet började jag längta hem...f.a. efter mina barn!

Så idag tog jag tåget hem och väl hemma kom pojkarna på besök en stund. UNDERBART att träffa dem igen. Trots att det bara gått en "vanlig" vecka, så känns det längre när de inte ska vara här på ytterligare två veckor... Nästa helg kommer Felix men då är Max på cup i Danmark så det blir inte som vanligt med honom. Men å andra sidan så känns det helt okej att börja jobba imorgon när de ändå är hos sin pappa och har mysig ledighet med honom. Efter dessa två veckor har jag en ny semestervecka med barnen och det ser jag väldigt mycket framemot!

Sammantaget är jag jättenöjd med mina 4 semesterveckor. Vädret är inget vi kan påverka så det är bara att gilla läget... Istället kan jag ge er två boktips som jag läst/läser just nu:

"Vi som hade alla rätt" samt "En dag". Orkar inte resa mig nu för att kolla författarnas namn men titlarna är iaf rätt. Perfekta böcker en regnig dag!

Nu ska jag ställa klockan på 05.15, och krypa ner i min skööööna säng som jag längtat sååå efter!
Ni som har semester önskar jag en skön fortsatt sådan, och till er som jobbar eller ska börja jobba imorgon...vi ska vara glada att vi har ett jobb =) Och till er som har söndagsångest...det går över! KRAM PÅ ER ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar