tisdag 26 juli 2011

Jobbvardag igen...

Med en tuff start igår då jag började 6.15 efter 4 veckors semester, så börjar det idag kännas lite mer som vanligt... Ihopslagna med ytterligare en förskola innebär nya barn och kollegor så igår kändes det lite småförvirrat. Men det är skönt att vi är på "min" förskola och på "min" avdelning, då är det lite lättare att finna sig tillrätta.

Efter en regnig måndag blev det idag riktigt varmt och skönt i solen. Vi hann med en promenad längs stranden med barnen och det är så ljuvligt att ha sådan arbetsmiljö så nära. Ett verkligt privilegium! Så med facit ihand har ca halva arbetsdagen idag tillbringats utomhus - har jag ett bra jobb eller??? JAPP!

Med jobbvardagen kommer också mitt försök att rätta till mina matvanor igen... På semestern vill jag kunna njuta av det som är gott, kunna spontant bestämma vad jag vill äta och kunna svalka mig med glass så ofta jag vill. Då förstår var och en att det inte funkar så bra med LCHF...det har visserligen inte varit semester såååå länge, men det är verkligen länge sen jag var inne i det ordentligt. Det har blivit mycket "gott" och kilona smyger sig på...inte alls kul att ha det problemet. Men ett annat problem med LCHF är att det är svårt att få till att funka på jobb. Med pedagogiska måltider så vet jag inte alltid exakt vad jag äter, men nu har jag bestämt mig för att försöka äta så bra jag kan på jobb och sen ordentligt när jag är hemma. Jag lovar inga underverk, men jag ska iaf försöka så gott det går. Jag vet ju att jag kan komma in i det om jag bara vill och brukar allvar, men det är ju fasen att det ska va så lätt att falla tillbaka... LCHF-förespråkarna talar om att få det till en livsstil så det inte blir en bantningskur... Jag vill också minska mitt omfång långsiktigt, men kan samtidigt ha svårt för att se mig i en livsstil utan allt det där som är så hiiiimla gott, men så fel för just mig...så jag försöker hitta alternativa godsaker och just nu är det Brieost! Mums och så bra enligt LCHF! Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar