fredag 29 juli 2011

En klar - en kvar!

Första arbetsveckan är till ända och det har allt som allt varit en bra och trevlig vecka. Det har varit lagom av det mesta, både personal och barn, väder och allt. Men imorse vaknade jag alldeles öm i halsen och väldigt väldigt trött, som om nåt står och pyser i kroppen. Hoppas helgen råder bot på det!

Helg betyder barn! Äntligen! Sitter just nu och väntar på att Felix ska komma hem efter en dag i Danmark med pappa och kompisen Anton. Fotbollsmatch med Max och sen Zoo, han verkade vääääldigt nöjd när han ringde för en stund sen. Max ringde också och rapporterade. En knapp förlust och en vinst via WO. Imorgon åker vi dit och hejar på honom! Men ikväll ska vi bara mysa!!! Två veckor utan barnen är låååång tid, det känns nu! Har visserligen träffats lite snabba träffar i veckan, men det blir inte detsamma.

En annan glad nyhet: För ett par veckor sen fick jag ett mail från en gammal gymnasieklasskompis. Jag har inte träffat henne på så länge att jag inte ens minns när det var senast. Hon har lämnat Skåne för Blekinge och vi hade tappat kontakten, men tack vare google hittade hon mig via bloggen. Jag blev så himla glad när hon skrev att hon kommer till Skåne nästa vecka och vill träffas. Nu har vi bestämt att hon kommer på tisdag och jag längtar verkligen. Mycket har hänt i bådas liv sen vi sågs, men vissa saker förenar oss, både roliga och sorgliga saker. Jag gissar att vi har massor att prata om!

Sen behöver jag idéer! Vecka 32 har jag semester med barnen igen och jag skulle vilja hitta på något kul med dem (såklart, varför göra tråkiga saker...) men jag vet inte riktigt vad... Vi har pratat om Ven så det får vi väl försöka komma iväg till, men kanske något mer... Vad passar en snart 9-åring och en 13-åring??? Som helst inte ruinerar mamman... Såg på tv från Stockholm häromdagen och blev så himla sugen på att åka dit, men det var kanske att ta i... Även om jag är jätteglad att ha min familj på nära håll, så skulle det ibland kunna va kul att ha lite släkt utspridd som man kunde åka och hälsa på =) utan att bli en sån som de tänker "ÅH nä kommer de nu igen???" om....

Vet inte om min kommentarsfunktion funkar riktigt men om ni som läser detta har något bra förslag på utflykt med barn i min ålder, eller rättare sagt i mina barns ålder, så kommentera, eller maila mar.erik@bredband.net eller lämna kommentar på facebook.

Nu fick jag sms att Felix är ca 20 min hemifrån, dags att köra klart middagen, jag är vrålhungrig.
Ha en skön helg!
KRAM på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar