onsdag 3 augusti 2011

Livskvalitét!

Kvällsdopp på piren och det är såhär vackert!

Denna vecka började inte riktigt som jag hade hoppats på...natten mellan söndag och måndag bråkade min mage med mig igen, så jag fick börja min andra arbetsvecka med att sjukanmäla mig. Känns inte så kul precis men inte mycket att göra när kroppen säger ifrån...

Dock fanns det en ordentlig ljuspunkt igår, då jag fick besök av en gammal kär vän från gymnasietiden. Vi räknade ut att vi nog inte setts på 13 år så vi hade verkligen lite att ta igen. Sådana möten kan ge energi för lååång tid framöver! Nu hoppas jag bara att det inte dröjer 13 år innan vi ses igen!

Sommaren har visat sig från sin bästa sida just de här dagarna som jag varit hemma men då är jag i alla fall glad att jag har en skön balkong att sitta och vila på. Och en massa bra böcker. Men OJ vad trött jag har varit. Jag har läst och sovit om vartannat och de senaste veckorna har jag läst tre böcker och idag börjat på min fjärde. Tycker verkligen om när jag kommer in i ett ordentligt läs-stimm, vilket nästan bara inträffar på semestern, men nu ska jag försöka hålla det vid liv. Alla människor snackar om boken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" men den kom jag aldrig igenom..tyckte den var dryg periodvis och la den till sist i hyllan igen. Efter det har jag läst "Vi som hade alla rätt", "En dag" och "Svinalängorna". Alla superbra var och en på sitt sätt. Idag började jag på "Paganinikontraktet" som jag fick i sommarpresent av en familj på jobb. Verkligen olika typer av böcker som jag läst, men det är lite tjusningen med läsningen också.

I helgen som gick kom Felix till mig och vi tillbringade både lördag och söndag i Ishöj, söder om Köpenhamn, där Max och hans BBK var med i Cup Denmark, precis som i fjol. I år gick det dock ännu bättre och killarna tog sig ända till semifinal där de förlorade men gjorde det med flaggan i topp mot ett lag fullt av större, starkare och snabbare killar. Men gud vad kul det är att titta på när de spelar. Vilken tur att jag har samma intresse, annars kunde det blivit lite drygt att vara fotbollsmamma!

Det har varit långa veckor utan barnen men på fredag är de på plats hos mig igen för att ha en veckas semester tillsammans med mig. Det ska bli så skönt att få rå om dem lite igen innan jobb och skola drar igång på allvar.

Ikväll var det skönt att ta cykeln och få lite frisk luft och motion. Cyklade ner om campingen och längs havet tillbaka mot hamnen, där jag tog ett uppfriskande kvällsdopp längst ut på piren. Nu ska jag ladda för att jobba tidigt imorgon men hoppas vädret håller i sig så det kan bli en tur till stranden efter jobb. Nu gäller det att utnyttja varje sekund av fint väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar