söndag 22 maj 2011

En efterlängtad helg med barnen

Efter en vecka då jag inte slutat före 17.30 mer än en enda dag, så var det en efterlängtad helg som kom! Det har varit en jättebra vecka, men lite synd med de arbetstiderna en vecka då mina barn är här hos mig. Men i gengäld så har vi haft en skön helg tillsammans. Fredagsmys med pizza, fotbollslördag med båda sönerna, grillkväll på gården med trevliga grannar och en tur till Pumphuset med Felix igårkväll för att lyssna på trevlig musik.

Idag fick vi en skön sovmorgon och har sen bara gjort det som fallit oss in. Jag hade stora ambitioner om att röja och städa men min kropp är inte i form idag. Fick börja dagen med smärtlindring och har tagit det väldigt lugnt hela dagen. Känner i kroppen att gallbesvären spökar, kroppen värker och tröttheten är hemsk. I veckan fick jag dock svar på mina prover jag tog i måndags och de var åter helt normala. Frågan är vad det ska bli av det jag känner idag...

Imorgon väntar en ny arbetsvecka med bl.a. lite fortbildning på tisdag, angående Pedagogisk dokumentation. På tisdagkväll har jag och några kollegor anmält oss till "Blodomloppet" i Malmö, ett promenad eller löplopp på 5 eller 10 km med efterföljande picknick. Detta anmälde jag mig till för ett par månader sen, då när jag varit ute och joggat slingan ett par gånger och hade stora ambitioner med det. Tyvärr har förkylning, halsont och gallbesvär ställt till det för min planerade uppladdning, och som bekant tappar jag snabbt sugen när jag blir sjuk. Men om jag bara får va frisk dessa dagar fram till tisdag så kan jag i alla fall promenera mig runt. Just nu känner jag inte alls för det, men det blir nog trevligt med de andra som sällskap!

Barnen åker till sin pappa på måndag respektive tisdag och på torsdag kommer Henrik hit och bor 4 dagar. Denna helg har vi inte träffats alls så det ser jag framemot!

Hoppas ni också haft en bra helg och får en härlig ny vecka! Felix och jag räknade idag att det är 15 skoldagar kvar! Jösses vad tiden går!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar