måndag 23 maj 2011

Denna eländiga kropp....

Varför detta ständiga dåliga samvete för att jag blir sjuk???
Ja egentligen grundar det sig väl i att jag vill ta ansvar för mitt jobb och mina åtaganden.
Hemma må jag vara hur lat som helst, men mitt jobb tar jag i alla fall på allvar. Om jag får säga det själv... Kanske enligt vissa på FÖR stort allvar...typ när jag är sjuk, kan inte låta bli att kolla mail osv... Men det ser jag mest som positivt för att jag på det viset håller mig uppdaterad. Är man helt avskärmad från jobbvärlden och är hemma ett tag så tycker jag det känns jätteskumt att komma tillbaka.

Jag har varit i kontakt med Kirurgen i Lund idag där jag har min klippa, sjuksköterskan M-L. Henne kan jag kontakta närsom och har gjort det till och från under massor med år. Känns väldigt tryggt. Det räcker med mitt namn så vet hon precis vad som gäller. Idag fick hon snacka med Dr C först innan hon kunde ge ett besked vad vi ska göra med mig. Fick bokat in en tid för mig nästa onsdag hos min egen Dr Blind. Jag gissar visserligen att det inte händer mycket men ev. en ny röntgen kanske... Tills dess; vila mig i form och kurera mig så som jag brukar.

Alltså har det blivit soffan hela dagen idag. Denna gång ska jag iaf inte ha för bråttom, utan låta mig bli frisk!!!

Men retar mig som tusan, skulle på en utbildning halvdag imorgon om Pedagogisk dokumentation som lät intressant. Men jag får lita på mina kära kollegor och låta dem uppdatera mig sen.

Så länge; natti natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar