söndag 17 april 2011

Vår!

Nu känns det verkligen att det är vår på riktigt! Vårjacka och vårskor utan att frysa, det gillar vi! Ikväll körde jag och Henrik till Järavallen och gick en runda, innan han åkte hemåt. Det var en underbar luft och vackert när solen på väg ner strålade igenom mellan träden. Såg precis väderprognosen på tv4 och det ser ju riktigt lovande ut kommande vecka, det gillar vi! Min mage blev lite snäll igen i mitten av veckan som gick, så jag jobbade torsdag och fredag. I fredagseftermiddag var jag på behandling hos osteopaten och det var välbehövligt. Jag var väldigt stel i hela kroppen, vilket jag brukar bli när jag haft ett maganfall. Behandlingen kan ha lite olika effekter och denna gången satte det sig tyvärr i huvudet. Igår, lördag, vaknade jag med en fruktansvärd huvudvärk som vägrade ge med sig. Efter spikmatta, vila, värktabletter, avslappningsförsök osv...så blev det i alla fall tillräckligt bra för att kunna fullfölja mina planer. Henrik var med kompisar och spelade golf sen i Malmö där jag skulle hämta honom. Därför passade jag på att köra till Trelleborg till bästa kompisen under tiden! Som alltid när vi ses har vi jättemysigt och en massa att prata om. Tänk att vi varit vänner i 37 år!!! Inte konstigt att vi trivs ihop och känner varandra väl! Idag kom som sagt vårvädret på allvar. Sommardäcken skulle på, så Henrik och pappa fixade det efter att vi fikat i mamma & pappas uterum. Härligt! Väl hemma igen blev det en stunds vila, mat och sen skjutsade jag Henrik till Malmö där han hade sin bil sen igår. Men som sagt, vi hann med en promenad i Järavallen och det var verkligen en skön avslutning på helgen. Nu kallar sängen; veckan som kommer är full av jobb, barn, träningar, och annat kul, men som tur är har barnen påsklov så det ska bli skönt att ha lite mer tid med dem på kvällarna då det inte är lika bråttom i säng =) Imorgon ska de börja lovet med en heldag hos småkusinerna Melker och Sixten. Själv måste jag ju jobba, men det är bara en kort vecka, sen närmar sig dessutom semester med Henrik =) Ha en härlig vår- och påskvecka! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar