onsdag 13 april 2011

Vårskor

För ett par veckor sen köpte jag mig en röd vårjacka att ha på jobb...en enkel, praktisk och superbillig softshelljacka på Stadium Outlet, kostade 280 kr!



Efter det tänkte jag att det hade varit coolt med ett par röda basketkängor... Har haft ett flertal billiga varianter tidigare och alltid tyckt att de är lite väl platta och inte så fotriktiga precis. Tänkte att jag skulle kolla på "de riktiga"...alltså Converse...med det priset som de har så måste de ju vara mycket bekvämare, tänkte jag. Typ hålfot och lite dämpad sula...trodde jag. Blev glad när jag såg att stadens sportaffär hade rabatt på dem, de skulle "bara" kosta 599 kr.


Åkte dit när Max ändå skulle ha jacka och provade förväntansfull ett par. Röda! Så skulle det ju va! Letade förbrilt efter både hålfotsstödet och dämpningen...letade efter det som borde va så mycket bättre med tanke på att de kostade 500 kr mer än de jag tidigare haft...


Jag kan inte avgöra om jag blev besviken eller glad... Besviken för att jag inte hittade någon komfort-skillnad (endast det runda märket på sidan var tydligen värt 500 kr), men glad för att jag då inte behövde känna att jag "borde" köpa de som var bäst för foten trots prisskillnaden...


Dagen efter åkte jag och Felix till Skopunkten, där jag för övrigt har köpt massor med skor genom åren, till både mig och barnen. Ett par av mina genom tiderna absolut skönaste skor kommer därifrån och kostade under 300 kr. Jag hade dem nog i 4 år innan soptunnan hämtade dem själv. Kvalitet och komfort måste inte kosta en massa...


Denna gång hittade både Felix och jag basketkängor som vi gillade, på just Skopunkten. Båda två var i jeansliknande tyg. Jag provade och provade och kunde inte känna den minsta skillnad i komforten, trots att de bara kostade 149 kr. Felix kostade nog t.o.m. 30 kr mer än mina...

Vi åkte nöjda därifrån! Utan några större hål i plånboken...


Veckan efter råkade jag besöka närbelägna NETTO för att handla lite mat. Där fanns också basketkängor och jag kunde inte låta bli att prova... Precis lika obekväma eller bekväma, vilket ni vill, som Skopunktens eller Converse...men kunde inte motstå att köpa ett par vita...Kunde fått 10 par för samma pris som ett par Converse på rea =)



Felix skor 179 kr

Mina skor 149 kr
Mina skor 59 kr
Converse 599 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar