torsdag 3 mars 2011

Är så tacksam...

...för att jag har ett jobb jag älskar. Mycket av detta beror på alla de underbara barn jag har förmånen att se utvecklas och växa. Men också deras föräldrar som på kvällens föräldramöte gav oss så mycket bekräftelse och kärlek att vi blev alldeles rörda. Mina underbara kollegor som bidrar till att det är roligt att gå till jobbet varje dag. Ja det är t.o.m. så att jag retat mig hela kvällen på att jag är studieledig imorgon...skulle gärna vilja vara där imorgon för att känna av den härliga stämningen som fanns ikväll!

Visst finns det dagar som är jobbiga av en eller annan anledning, men det är då man får plocka fram minnena av den här känslan. Jag ska spara den och minnas!!!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Gjorde ni nå´t speciellt på föräldramötet? I höstas visade vi en film om barnens dag på Pricken med kommentarer utifrån läroplanen. detta var oerhört uppskattat även om jag tror att de flesta föräldrar struntar i läroplanen...

    SvaraRadera
  2. Vi har fokuserat mycket på läroplanen de senaste åren även på f-möte för att föräldrarna ska bli insatta och förstå att det finns baktankar med allt vi gör. Nu har vi profilerat oss som "Förskolan som tar leken på allvar" och just nu arbetar vi Temainriktat kring "Havet är djupt". Vi presenterade våra målformuleringar kring temat och visade dessutom film från vardagen. Blev jättelyckat!

    SvaraRadera