måndag 10 januari 2011

Livet återgår till normal vardag igen...

...vilket jag tycker känns rätt skönt! Det blev ett långt jullov i lugn takt eftersom mycket av tiden gick åt till sjukdagar, så jag kan i alla fall inte klaga på att inte känna mig utvilad.

Helgen har jag tillbringat hos Henrik och jag har enbart positiva erfarenheter av Skånetrafiken denna helg =) Alla resor har varit punktliga och hem kom jag t.o.m. tidigare än väntat...Det blev lite shopping för presentkort jag fick i julklapp, middag hos Henriks föräldrar och en massa sport på tv! Igår körde vi till Tomelilla för att se Svinalängorna på bio, men vi gjorde tabben att inte boka så när vi kom dit var biljetterna slut...Det blev bara att vända hemåt igen...snopet!
Även om det är jättemysigt att vara i Simrishamn så är det alltid skönt att komma hem!

Tyvärr fick jag ett välbekant gallanfall igår, inte så kraftigt men tillräckligt för att det ska kännas lite idag också. Men jag försöker glädja mig åt att det är nästan sju månader sedan sist. Ska försöka få en tid snart hos min osteopat, eftersom det nog är det enda som hjälper.

Måndag, ny termin för barnen och många nya förväntningar och löften...har inte uttalat något speciellt nyårslöfte men har tänkt ta tag i kost och motion igen för att min kropp ska må så bra som möjligt. Har gottat mig riktigt under ledigheten men nu längtar jag faktiskt efter lite ordning och reda. Har inte tränat på jättelänge pga förkylningen, men nu har jag ju Wii-träningen här hemma iaf. Alltid något!

Har också bestämt mig för att inte tillbringa så mycket tid online vid datorn... Facebook får klara sig utan mig ett tag...ska i alla fall försöka, haha...kanske blir nyfikenheten för stark emellanåt, men helt ärligt har datorn varit igång alltför mycket under min ledighet. Bloggen fortsätter jag dock att uppdatera när jag känner för det.
Nu är det vardagen med barnen, jobbet och studierna som ska va i fokus. Idag är min första pluggedag men jag tjuvstartade faktiskt lite i lördags när Henrik jobbade. Ska öppna boken igen nu när jag skrivit klart, sen ska Felix hämtas i eftermiddag. Lite städning och handling behöver också klaras av idag.

Ha en bra dag, vecka och nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar