tisdag 11 januari 2011

Första arbetsdagen avverkad...

...ja för mig som pluggade igår var det ju första arbetsdagen idag...jag längtade verkligen till barn och kollegor och det blev väl allt som allt en bra dag. Alltid vissa saker som är lite rörigt efter loven och vissa saker som är lite oklara som stjäl lite onödigt mycket energi, men jag försöker att sortera...även om jag just nu inte är jättebra på det, men jag övar =)

Hade en ganska orolig natt med Felix och sen var han inte på topp i morse precis...men det sköna med honom är att han ganska snart inser det, så innan vi skiljdes åt på fritids i morse så var allt frid & fröjd!

Min mage gjorde ont hela dagen igår och jag letade upp både panodil och diklofenac vilket hjälpte först under natten och sen fyllde jag på i morse. Det har känts okej hela dagen men när jag kom hem behövde jag fylla på. Kan det bara klara sig med det så är jag ganska nöjd i alla fall.

Nu är Max också hemkommen och det känns alltid skönt när båda barnen är på plats. Felix sitter ombytt och väntar på pappan som ska hämta honom till Innebandyträning, så får jag och Max en stund för oss själva. Själv ska jag försöka ta ett Wii-pass (barnen håller koll på mig så jag inte slarvar) också ska jag verkligen försöka komma i säng tidigt ikväll. Är supertrött, sov nog bara 5 tim i natt. I morgon ringer klockan 05.15 så det är bara att knyta sig i tid ikväll...

Skönt att jag lagade mycket middag igår så det finns rester idag...ska försöka bli ännu bättre på det så att man spar lite tid...ingen har dött av att äta samma mat två dagar på rad, eller hur?

Ha det bra därute, och akta så ni inte halkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar