lördag 22 januari 2011

Garderobsrensning

Nu får det vara nog!
I min klädkammare är det trångt och stökigt och det värsta är att det finns massor med kläder som aldrig används. En del för att de kanske passerat "Bäst före-datum" och de är nu förpassade till en papperskass med texten "skänkes" eller "kastas" på!
Men en hel del av kläderna är faktiskt sådana jag verkligen tycker om, men som tyvärr inte passar... Av förhoppningsfulla och ibland nostalgiska skäl har de ändå fått följa med i senaste flytten och därefter hängt här i hopp om att "...en dag ska jag kanske komma i dem igen..."

När jag började rensa ikväll insåg jag att det i min klädkammare finns nästan lika många olika klädstorlekar som det finns i en normal klädbutik. Den minsta jag hittar är ett par jeans i storlek 38...(som jag för övrigt hade på mig allra första gången jag träffade Henrik...den med gott minne vet dock att det är 5 år sen...) Flera klänningar, kjolar, toppar och tunikor finns också i storlek 40...flera av dem älskar jag och önskar verkligen att jag kunde använda dem, men inser att de mest hänger där som ett dåligt samvete...eftersom jag den mesta av tiden faktiskt är en 44:a! (Ja jag vet att det är svårt att tro men så är det faktiskt, haha...)

Nu får det vara nog! Hallen och Max rum är nu fyllt av utsorterade kläder men det känns ju hemskt att kasta dem när de är fullt användbara...bara inte av mig...

Är det någon som vill komma hit och ta en titt så bara ring, sms:a eller maila. Kanske kan någon annan få användning av det? Du får det! (Har provat Tradera någongång med tycker inte vuxenkläder brukar gå så bra...f.a. när det inte är direkt märkeskläder...här finns från Vero Moda, Only, Lindex, Indiska, H&M, ja de där vanliga affärerna)
Vissa plagg är använda en endaste gång! Hemskt!

Min förhoppning är såklart att kunna ha storlek 40 men min realistiska del av hjärnan inser att det nog inte blir fallet. Och OM det skulle vara så igen så kan jag ju vara värd att få köpa nya kläder, eller hur?

Hör av dig om du är intresserad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar