söndag 23 januari 2011

Det verkar va skönt i Thailand...

..har fått ett par mail från Henrik och en massa sms med rapporter om sol, bad, värme, golfrundor m.m. De verkar helt enkelt ha det väldigt bra! Idag är det två veckor tills de kommer hem...känns som en evighet, men eftersom mina älskade barn kommer att vara här den närmsta veckan så går det nog lite fortare!

Min allra yngsta kusin är också på äventyr i Thailand med en kompis och deras blogg kan ni följa här bland mina länkar. Klicka på Choennie-länken till höger. En arbetskamrats dotter är i Nairobi på volontärarbete på ett barnhem. Till denna resan skickade jag med en del bebiskläder från Tina och Sixten/Melker och bl.a. kom det väl till användning till en liten pojke som lämnats på trappan endast två veckor gammal. Visst är det sorgliga öden en del barn går till mötes. Hur som helst så är det jätteintressant att följa även deras resa och det kan man göra på http://jambokenya.blogg.se Sådana personers äventyr är väl värda att följas!

Mitt eget äventyr med att rensa i klädkammaren blev ett långt projekt. Visserligen kom mamma och förbarmade sig över en del av kläderna idag, men hela Max rum är täckt med för små kläder. Måste få bort det innan han kommer på tisdag annars blir det liv... Får väl packa ner det i några kassar tills någon annan kan ha glädje av det.

Idag har det stått tvättning på programmet här hemma och just nu väntar strykjärnet på att tas i bruk. Först ska jag bara ta ut det nybakade fröbrödet som står i ugnen en stund till. Efter konferensens frossande så började jag utan problem ett sundare liv igen igår. LCHF - here we go...again... Än så länge har det gått toppen, det gäller bara att planera maten och köra iväg och handla hem det som bör ätas, vilket jag gjorde igår. Mums!
Min plan är i alla fall att inte vara större och tyngre när Henrik kommer hem, än när han åkte. Förhoppningsvis lite lättare och lite mindre....men det allra allra viktigaste är att jag får må bra!!!

Imorgon blir det en spännande dag. Idag blev jag kontaktad av en gammal kompis som varit frisör men som nu jobbar som säljare i branschen. Imorgon skulle de ha klipp- och färgutbildning för frisörelever i Helsingborg och de saknade hårmodeller. Så då tänkte hon på mig och mitt förflutna på 80- och 90-talet som just detta. Haha...någon som minns mitt blonderade hår 1986??? Så imorgon packar jag ner skolböckerna i väskan och kombinerar gratis styling med läxläsning. Ingen dum kombination va?! Ska bli spännande att se resultatet. Kom väldigt lägligt eftersom jag bokat klipptid på torsdag. Nu kan jag (förhopppningsvis) avboka den och spara de pengarna. Kul ska det bli i alla fall!

Nu kallar brödet i ugnen, kläderna som ska strykas och sen givetvis SOLSIDAN!!!

2 kommentarer:

  1. Klart jag minns! Fin fina foton om jag inte minns fel och så var det väl en träff med Lasse Berghagen - eller har jag helt fel?

    SvaraRadera
  2. Jösses vilket bra minne du har! Ingen amningsdemens där inte ;-)
    Hoppas allt är bra med er alla fyra och att lilleman börjat vänja sig vid det riktiga livet =) Kram till er!

    SvaraRadera