fredag 28 januari 2011

Förkyld med fredagsmys!

Njuter av att ha sovit riktigt gott hela veckan! Även Felix har haft bra nätter, kommer smygande in till mig vid 3-tiden men det är helt okej, så länge jag slipper gå upp och vakna till alltför mycket.

Idag var det helt studieledig dag och när pojkarna gått till skolan satte jag igång. Lite uppvärmning med dagens tidning sen blev det skolböckerna. Idag kom jag in i det lite lättare. Är det kanske så att jag presterar bäst under lite press...böckerna ska nämligen va lästa till onsdag så det börjar dra ihop sig, f.a. eftersom detta var min sista lediga dag innan dess...men får använda helgen också!

Efter en stunds pluggande var det dags för ett besök hos Osteopaten och idag gick det betydligt bättre efteråt. Inga smärtor alls idag heller, däremot har jag blivit grymt förkyld! Började med halsont i går och idag är jag helsnuvig också...har kanske varit fri från förkylning i två veckor nu bara också kommer det igen...skit!

Hur som helst så hann jag läsa en hel del på eftermiddagen också och det känns bra att ha använt dagen vettigt. När barnen kom hem var det shopping på programmet. Max var i stort behov av ett par jeans så det var bara att ge sig iväg. Han börjar bli dyr i drift...jag hade satt en egen gräns på 500 kr och vi började på H&M...där fanns inga som var snygga på honom...så det fick bli Olofsson, som alltid är ett säkert kort! Hittade ett par jättesnygga Jack & Jones-jeans som visserligen sprängde min gräns med en hundralapp, men han var nöjd och snygg och vi slapp sticka iväg till nåt köpcenter nån annan dag. Det kan va värt en hundring! =)

Felix ville sen snabbt hem för det vankades "Barda-kväll" hos en klasskompis tillsammans med två tjejer och två killar från klassen. Har dålig koll på vad Barda är, men någon sorts rollspelsprogram på tv. Dom har lekt det ute i området och sen ätit hos kompisen och tittat på Barda på tv. Hämtade hem honom vid åtta och de verkar ha haft jättekul. Under tiden fick Max och jag en mysig taco-kväll på tu man hand, följt av handboll. Visserligen förlust i semi för Sverige men en bra insats trots allt.

Nu är det tv-slappande och jag längtar till sängen så jag kan sova bort lite förkylning! Imorgon ska jag orka plugga igen!!!

Ha en go helg allihop! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar