torsdag 27 januari 2011

Äntligen den 27:e...

...och alltså lönedag! En hel del har väl jublat redan i förrgår men vi kommunanställda får inte lön förrän idag. Visst är det väl så att januarilönen nog är den i särklass mest efterlängtade lönen??? Lite besviken, eller snarare helt nervös, blev jag då när jag märkte att lönekontoret dragit över 5000 kr för mycket på min lön...avdrag för min tjänstledighet som jag redan betalt en gång...surt! Självklart kommer det ju att rättas till, men innan man har fått rätsida på allt, fått tag i rätt person, fått en extra utbetalning osv...så kan det ju hinna gå lite tid. Pratade med dem redan igår och de skulle återkomma när de tittat på det ordentligt, men jag har inte hört ett ljud idag... Ringer de inte imorgon förmiddag så får jag väl jaga dem igen... Räkningarna är betalda och vi har mat i kylen så det är än så länge okej, men de pengar jag fick lär inte räcka så många veckor...men det lär lösa sig!

Det är ju lite födelsedagar på gång, både Max och Henrik fyller år i februari. Lille Sixten ska döpas och Max behöver jeans. Så en shoppingrunda måste det bli en dag...vi får hoppas vi hittar vad vi ska på hemmaplan!

Studierna kräver sitt nu! Har massor kvar att läsa till skoldagen på onsdag. Har fått läst en del idag men gick sådär när pojkarna kom hem. Försökte ordinera tysta aktiviteter på rummen men det var inte så lätt. Så imorgon får Felix vara kvar på fritids till Max slutar så får jag lite längre lästid. Tre böcker ska läsas till onsdag och jag har en och en halv kvar... Måste försöka stjäla lite lästid i helgen också trots att barnen är hemma. Max ska iväg och hjälpa till på BBK-cupen och Felix kan förhoppningsvis leka med nån kompis. Även om det bara bli ett par timmars pluggande så kan man hinna en del. Om jag bara kan hålla mig vaken...fattar inte varför jag somnar så fort jag sätter mig med böckerna...men imorgon ska jag varva det lite...läsa lite och sen iväg till Osteopaten sen läsa igen. Hoppas jag mår bra efter behandlingen imorgon, hela denna veckan har jag mått bra i magen. Idag har jag dock haft grymt ont i halsen. Då är det tur jag gillar te!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar