lördag 29 januari 2011

Däckad!

Ja det låter kanske farligt en lördagkväll, men det som däckat mig är förkylningen och inget annat... Fasen vad jag är genomförkyld!

Max har varit iväg på fotboll hela dagen och Felix försökte hitta kompisar. Först i eftermiddags var de hemma så då cyklade han glatt iväg själv. Då hade jag redan pluggat en hel del medan Felix pysslade med sina fotbollskort och tittade på Vinterstudion. Men när jag plötsligt var ensam hemma tänkte jag lägga på ett kol och läsa ut boken...det smög sig kan man väl säga...istället somnade jag med boken i famnen och vaknade ett par timmar senare och fattade ingenting...då var det mörkt och jag förstod inte varför jag sov i soffan... Jisses!

När Max kom hem var han snäll och cyklade iväg för att hämta hem Felix så nu är de på väg hem. Fick precis ett härligt samtal från kompisens mamma som berömde mina söner, ljuvligt att höra, TACK!

Matlagning på schemat sen återtar jag soffan resten av kvällen. Skolböckerna får nog vänta till imorgon...har en känsla av att det blir svårt att hinna klart till onsdag...är en extremt långsam läsare! Suck!!!

Har fått både sms och mail av Henrik och det piggar såklart upp. Nu ska han bara vara borta en vecka till...låt den gå snabbt! Nu saknar jag honom hemskt mycket! Får nog införa reseförbud sen... ;-)

2 kommentarer:

  1. Reseförbud låter drastiskt, det vore ju tråkigt om inte han får följa med till Rom ;-)

    SvaraRadera
  2. ja okej, reseförbud på egen hand då... ;-)

    SvaraRadera