söndag 30 januari 2011

En väldigt lugn helg!

Ja det har verkligen varit en lugn och skön helg. Inte så skönt att vara genomförkyld hela helgen, men jag kan trösta mig med att jag inte hade några speciella planer ändå, så inget har blivit inställt. Jag har pluggat och tvättat, det var väl ungefär mina måsten denna helg, tack o lov. Max har tillbringat hela helgen som funktionär på BBK-cupen och Felix har lekt väldigt mycket med kompisar, både fredag, lördag och söndag. Det är så härligt när det finns tid för lek och att bara vara hemma!!!

Förkylningen verkar ha stannat upp lite, mår t.o.m. lite bättre ikväll än i morse. Nu stör jag mig mest på en väldigt retlig hosta, men hoppas ändå kunna sova gott. Ovanligt nog så har vi varit uppe före 8 båda dagarna trots helg. Men fördelen med det är ju att jag kanske sover gott i natt. Imorgon ska jag jobba hela dagen, det var längesen en måndag bestod av arbete. Brukar ha studiedag då men eftersom jag ska till skolan på onsdag när jag egentligen jobbar, så fick jag byta. Har fortfarande inte hunnit läsa klart riktigt allt så måste använda kvällarna också. Max spelar årets första träningsmatch imorgon i Kävlinge, och egentligen hade jag lovat att följa med och titta. Men han förstod att jag behöver vara hemma och läsa, samt kurera förkylningen. Prio ett nu är att kunna jobba de dagar jag ska, mycket på gång på jobb nu som kräver all möjlig närvaro!

Henrik har skickat lite mail idag och nu är det "bara" en vecka tills han kommer hem. Jag har lovat att hämta på söndag, trots att han nog är rejält jetlag-trött. Men det struntar jag faktiskt i, jag tänker inte vänta längre än nödvändigt nu när han varit borta så länge! De verkar ha det gott, har varit golflediga nu några dagar och varit på lite ö-utflykt. Tydligen rätt hårt angripen av mygg...jaja...skyll dig själv ;-)

På tal om resor så ser nyhetsrapporteringen dyster ut från norra Afrika. Mamma & Pappa har bokat resa till Egypten om ett par månader, men efter vad nyheterna rapporterade precis så gissar jag att det blir ändring på det. Trist men naturligtvis mest trist för folket som lever i dessa länder med sådan oro.

Jisses vad vi har det bra!!! Vad är en förkylning i jämförelse...typ...???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar