lördag 15 januari 2011

Allt går upp och ner...

...smärtan i magen har minskat något och dyker upp lite då och då i axeln. Däremot känner jag mig ständigt och jämnt uppsvälld som om jag vore i sjunde månaden (vilket jag INTE är!!!). Magen är alldeles stenhård längs hela det stora ärret, men nu har jag äntligen fått en tid hos osteopaten. Han har inte jobbat på några veckor så det enda att välja på är på onsdag då jag egentligen jobbar. Men om jag ska kunna vara med på två dagars konferens med jobb sen så måste jag dit! Får gå lite tidigare från jobb och hoppas att det funkar helt enkelt.

Henrik har varit här torsdag och fredagkväll eftersom han jobbade i Malmö under fredagen. Tyvärr har jag inte varit på allra bästa humör eftersom jag inte mått så bra, men det hoppas jag han och alla andra har överseende med... Blir så fruktansvärt trött efter dessa smärtattackerna och det brukar hålla i sig 2-3 dagar efteråt minst... Lite trist att må kass nu när vi inte ses på ett tag. På tisdag lyfter planet med Henrik, hans kompis och ett par golfbagar...till Thailand igen, men i år "får" han bara vara bort 2½ vecka...förra året blev det 3½ vilket var på tok för länge... Men nu faller det sig ändå så att vi nog inte ses på 4 veckor i alla fall... Han fick åka hem för att jobba i morse och sen ses vi inte mer innan avfärd... Saknar honom redan!

I flera veckor har barnen längtat till Ishallen för skridskoåkning men det blev aldrig av på jullovet pga sjukdom...men idag! Jag följde med dem dit även om jag inte orkade åka själv. Men båda två var jätteduktiga och de verkade ha riktigt kul ihop, bara de två! Kul att se eftersom de just nu annars är ganska mycket i luven på varann. Ikväll blev vi bjudna på middag hos mamma & pappa som vi inte hade träffat alla tillsammans sedan lillejul. Supergod mat och mysig lugn och skön kväll. För en halvtimme sen kom vi hem och båda barnen stupade i säng utan protest! Själv tänker jag snart göra detsamma.

I natt hoppas jag smärtan och svullnaden trollas bort så jag vaknar som en ny människa imorgon!
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar