söndag 16 januari 2011

Skönt med gratisaktiviteter i januari!

Januari månad och överallt kan vi läsa om tips för att få ekonomin att gå ihop efter jul och nyår. Dessa tips läser jag varje år och ändå kommer januari nästan som en överraskning varje gång... Nä inte riktigt men visst är det skönt då att man kan sysselsätta sig med saker som inte kostar ett öre...?!

Denna helgen har Felix verkligen lekt som bara den. Med bilar och kaplastavar. Det hör inte till vanligheterna nu för tiden. Visst har det blivit en del Wii-spelande också, men det är verkligen ett kul spel att utforska. Jag spelar så fort jag orkar och hinner, och barnen coachar och peppar mig när de följer min utveckling på vikt och BMI. Haha... Till barnens försvar får jag faktiskt säga att där finns många spel som är bra för både kropp och knopp, så det är inte bara passiviserat stillasittande spelande.
Felix med sitt kapla-torn i fredags:
Ishallen igår, som inte heller kostar en endaste krona:
(Fick visserligen slipat skridskorna men det kan man ju välja...)
Såhär glad är man när man blivit en duktig skridskoåkare!
Även Max tyckte det var roligt:
Nyttigt ibland att "bara" ha brorsan att leka med:
Fler än vi hade hittat till ishallen denna lördag:
Idag utnyttjade jag och Felix en annan gratisaktivitet, nämligen Ateljé Nell på museet. När vi kom dit möttes vi av reporter och fotograf från Landskronaposten/HD så Felix blev minsann intervjuad och fotograferad när han skapade... Det blev lite målande, klipp och klistra och ritande. Vi får hålla ögonen öppna i tidningen eller på hd.se. Kanske har vi en kändis i familjen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar