fredag 3 december 2010

Mer pyssel i sjukstugan

Många kvinnor vill ha en händig man i huset... Jag har Felix!!! Hade inte han varit så kreativ och pysslig av sig så hade det nog inte blivit mycket gjort... I går var det dags att piffa till ytterdörren med en krans i mossa och lite juldofter. Lite assistans fick han men det mesta bestämde och fixade han själv:



Sen tyckte han vi skulle använda den sista mossan också så då gjorde han ett eget ljusarrangemang som pryder köksbordet:
Så tack vare Felix sprider det sig lite julstämning i hemmet trots allt :-)
Igår gick Max hem från skolan med huvudvärk och halsont och idag är de hemma båda två. Jag fick göra en snabb utryckning till jobb för att säga HEJ DÅ till ett barn som tyvärr slutar och ska flytta från stan. Mysigt att komma dit och träffa dem, jag saknar dem verkligen, både barn och kollegor!
För att sysselsätta barnen lite här hemma blev det en snabbtur till Hemmakväll och en påse dvd-filmer med hem.
Själv ska jag ta tag i min "att-göra-lista"...men INGA måsten, bara det jag känner för :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar