torsdag 2 december 2010

Så får det bli!

I november - december fylls allas kalendrar med julbak, julpyssel, julbord, julshopping, julstädning, julångest och julstress...någon som känner igen det???

Jag har bestämt mig för att göra allt jag kan för att undvika detta. Det är inte värt det och barnen blir framför allt inte gladare av att ha en ännu mer stressad mamma. Jag har bestämt mig för att INTE baka lussekatter eller pepparkakor, INTE göra julgodis, INTE ha någon speciell julstädning...vilket jag iofs aldrig haft...

De julklappar jag har köpt hittills har jag beställt på nätet, eller köpt när jag "råkat" springa på nåt lämpligt. Jag har en del inköp kvar, är långtifrån klar, men ska försöka bestämma redan INNAN jag sticker iväg, VAD och VAR jag ska handla...

Lördagen innan jul kommer mina bästa och äldsta vänner hit med sina familjer för vår traditionella jullördag. Det ser jag så mycket framemot varje år. Vars en klapp till både stora och små, mest för sakens skull, men att träffas är det viktigaste!

Lillejulafton kommer mina föräldrar och Henrik hit för att fira jul med mig och barnen. Det blir enkelt men mysigt! Hoppas bara att jag kan få klarhet att jag får vara ledig den dagen....

Sen blir det julafton själv för mig och Henrik. Men först julaftonsfrukost med barnen innan de åker till pappa såklart! Det är här min julångest kommer in...att va utan barnen på julafton! Men Henrik kommer nog göra allt för att jag ska ha det bra ändå, vilket jag vet att jag kommer att ha. Kanske kan vi hinna med ett stämningsfullt kyrkobesök eller en vinterpromenad, sånt man aldrig hunnit tidigare...sen blir det god mat i urval och "bara vara"... Det blir säkert bra!

2 kommentarer:

  1. Om du inte får ledigt så kan jag lämna sonen hos dig istället för på ditt jobb :) Så är du hemma iaf :)))
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. haha du e för go! Förhoppningsvis är det fler som ska jobba och förmodligen är det inte bara Sigge :-)

    SvaraRadera