måndag 27 december 2010

Hälsade på min vän Vårdcentralen

Sov ganska klubbad i natt när jag väl somnade efter lite hostattacker, men när jag vaknade kändes halsen som sandpapper och ömmade rejält. Hes och hostig också så jag ringde Vårdcentralen och kom fram direkt! Blev oerhört väl mottagen och fick tid för halsprov redan efter en dryg timme. Sen ett besök hos distriktssköterskan direkt. Dock visade det inga streptokocker men däremot ett rejält virus antagligen, eftersom jag varit småkass så länge! Jag blev tipsad om smärtlindring för halsen, hostmedicin och panodil, samt ordinerad vila och mycket dricka. Skönt på det viset att jag är ensam hemma så ingen annan behöver höra min hosta eller störas på annat sätt. Också vilar jag rösten.

Meddelade direkt jobb att jag stannar hemma imorgon. Vet att det är gott om personal och lite barn så det känns skönt att kunna stanna hemma utan ångest över att man ställer till det för de andra.

På vårdcentralen träffade jag också en liten pojke jag känner som drabbats av en hemsk, aggressiv och orättvis sjukdom. Att höra hur han kämpar och tacklar detta gjorde mig stum av beundran. Och samtidigt generad över att jag klagade på ont i halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar