torsdag 30 december 2010

Året lider mot sitt slut...

...och jag mår mycket bättre...nu känns det ungefär som det gjort i en månad innan jul...lite täppt och snorig och lite rosslig i halsen, men inte ont och inte lika hängig. Vila och sömn de senaste dagarna har väl gjort susen helt enkelt.

Idag blir det till att förbereda morgondagens Nyårsfirande som går av stapeln här hemma tillsammans med goda vänner till både mig och barnen. Ska bli jättekul! P.g.a. de senaste dagarnas krasslighet så ligger jag lite back i förberedelserna, men det tar jag nog igen idag. Har vaknat tidigt och ska sätta fart direkt. Barnen kommer hem ikväll så då vill jag i alla fall vara färdig med allt "tråkigt"... Ska börja med att "klä av" granen och få hjälp av pappa att slänga ut den. Sen är det bara att fortsätta bocka av på "Att-fixa-listan" som jag min vana trogen har upprättat. Ett måste för mig för att minska på stressen...då känner jag att jag har mer kontroll på det som ska göras...också är det ju så skönt när man kan stryka det man gjort!

För många är det årets sista arbetsdag idag - ha en bra sådan oavsett om ni jobbar eller är lediga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar