onsdag 24 november 2010

Vinter i Skåne...

...och vad innebär det? Blåst, kyla, trafikkaos...ja som vanligt alltså...
Tillbaka på jobb idag och ut med alla småttingarna i snön på gården, till vissas förtjusning och andras förtvivlan. Inte lätt, det är ju första mötet med snö för vissa av dem, ja i alla fall som de kommer ihåg... Men lite snölek och pulkaåkning blev det i alla fall...

Själv ska jag till Malmö Högskola imorgon och funderar som bäst över om jag ska köra och riskera köer och halka, eller om jag ska ta tåget och riskera förseningar och trängsel...får fundera ett tag till...

Idag är det en månad till julafton...kan fortfarande inte bestämma mig för om jag ska köra på och julpynta, fixa och dona eller om jag ska ligga väldigt lågt... Imorgon har i alla fall min kära pappa lovat att komma och putsa fönstren...det "SKA" man väl göra till advent...??? Eller??? Egentligen spelar det mig ingen roll, men jag frågade i alla fall honom och han sa JA. Så på fredag blir det till att hänga upp adventsstjärnor och sätta fram ljusstakar, DET ska jag i alla fall ha. Allt som kan lysa upp tillvaron är välkommet vid denna tiden på året.

Första advent på söndag...har precis varit på kören och övat inför vårt framträdande på söndag. Ska sjunga på ett äldreboende här i stan. Ska bli kul med lite julsånger. Sen får jag väl försöka locka med Henrik på julskyltningen i stan...det hör liksom också till...

Pojkarna skrev önskelistor igår så det får jag väl börja ta tag i... ska sätta mig och betala mina räkningar nu så får vi väl se om det blir några julklappar i år...annars får jag väl tillverka dem själv :-)

På tal om jul har jag en sak att se framemot på julafton. Henrik och jag har (på hans initiativ) ingått ett vad...Han tyckte han fick lite kulmage under semestern och han vet ju att jag borde gå ner lite också...så han föreslog att vi ska väga oss på julaftonsmorgonen för att se vem som gått ner mest sedan 31 oktober. För varje kilo han går ner får han 100 kr av mig. För varje kilo jag går ner får jag 200 kr av honom! Gissa om jag är taggad??? Tyvärr visar inte vågen så mycket minus än, däremot märks det på måttbandet runt midjan och på mina kläder...får väl hoppas det rasar lite kilo också...har inte råd att förlora :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar