torsdag 25 november 2010

Huvudet fullt av tankar!

"Hur mycket tankar får det plats i ett huvud egentligen"...kan man undra så???

Har tillbringat hela dagen i Malmö med mina supertrevliga kurskamrater Linda och Nina. Det var dags att sammanställa ett par inlämningsuppgifter till kursen och vi kände oss nöjda efter några timmars arbete. På hemvägen tänkte jag på hur kul det är att träffa nya människor som det bara klaffar med sådär direkt. Vi har jättebra och givande diskussioner, vi samarbetar bra och framför allt har vi förbaskat roligt ihop! Det blir alltid en massa goda skratt när vi sitter och diskuterar, samtidigt som vi får mycket seriöst ut av det också! Härligt! Den enda nackdelen är att kursen tar slut i mars...sen lär vi väl kanske inte ses mer...en bor i Blentarp och en utanför Gislaved så det är ju inte direkt i grannskapet...

På hemvägen i bilen på motorvägen i snövädret, funderade jag också över vad jag egentligen tycker om vintern... Efter förra årets långa vinter så fick vi ju i alla fall känna på det ordentligt. Tycker nog egentligen att det är rätt okej, så länge det är snö och så vackert som det faktiskt är nu när det kommit några centimeter och är jämnvitt. Men mörkret och kylan är jag inte så glad för. Måste ju klart säga att jag föredrar våren! Men kära pappa har i alla fall putsat mina fönster idag så imorgon får jag ge mig ner i källaren och hämta upp adventssakerna. Då blir det kanske lite mysigare vinterstämning...

Henrik skulle egentligen komma ikväll, för att va på möte i Malmö imorgon. Men mötet var inställt och han måste jobba i butiken istället, så han kommer imorgon kväll. Eftersom jag har fullt upp med studier, adventsfix och ikväll Felix Cirkusföreställning med fritids, så gjorde det inte så mycket. Han stannar till måndag så det är helt okej.

I natt sov jag faktiskt helt okej. Så skönt det var! Har bestämt mig för att göra det i natt också och dessutom inte ställa klockan imorgon. Ska gå upp när jag vaknar och det kurrar i magen! Sovmorgon - jippie!!!

Nu ska jag klä på mig varmt och gott och promenera bort till skolan. Cikusen har planerats och arbetats med hela höstterminen och Felix har varit så hemlighetsfull, att det enda jag vet är att han ska vara clown! Måste komma ihåg att ta med kameran! Bilder kommer...

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Ja nu har vintern kommit och frusen som jag är tycker jag det är toppen med snö men inte så toppen med kylan!! Tack snälla för senast förresten - en urmysig eftermiddag - hoppas vi ses snart igen! Kram Helena & co

    SvaraRadera