onsdag 10 november 2010

Ont i halsen och snörvlar...

...och jag är inte ensam...på jobb är det rena sjukstugan...flera vuxna borta hela veckan och även bland barnen har det varit en period med feber och snoriga näsor. Kände det började sticka i min hals i gårkväll och i dag har det blivit mer och mer. Men än så länge hanterbart. Hoppade dock över sångkören ikväll hur gärna jag än skulle vilja sjunga, men det passade bra, eftersom jag istället gick hem och pluggade.
Nu känns det som att jag skrivit klart första inlämningsuppgiften till kursen, det är himla skönt. Ska lämna in den på måndag så jag avvaktar lite. Ibland kan det va skönt att lägga det till sidan och sen titta med nya vakna ögon en annan dag. Kanske ändrar jag något... Är inte helt 100% nöjd, men vet inte om jag nånsin blir det där... det är ju första uppgiften och svårt att veta var man ska lägga ribban...men det kommer ju fler uppgifter som jag kan göra annorlunda på. Nästa torsdag är det dags för skolan i Malmö igen och tills dess ska jag ha läst ytterligare två kursböcker. Har börjat på den ena, men lär ha att göra...jag läser så förbaskat sakta, lite störigt faktiskt!

Hur som helst, dagarna på jobb flyter på trots sjuka kollegor. Hade faktiskt turen att få tag i minstingkusinen igår så hon vikarierar lite hos oss denna vecka. Kul! Idag fick jag byta arbetstid och arbeta hel dag men i gengäld blir det bara halva imorgon. Det tjänade jag faktiskt en sovmorgon på :-) MEN måste upp och läsa på förmiddagen också trots att jag inte börjar förrän 13.30. Eller upp o upp...jag kan ju faktiskt ligga i sängen och läsa! JA!

Pratade precis med Felix...planerade hans födelsedagskalas...ändrade planer. Han hade först valt tårtkalas med kakor, men hur kul är det...? Jag gillar inte att baka, bör inte äta kakor, och dessutom ska Felix undvika mjölk... Istället kom vi fram till att vi börjar lite tidigare och bjuder på Spegetti och Köttfärssås, som han såklart fick välja. Det blir inte så många gäster, så vi ska nog kunna sitta i köket och äta tillsammans. Alltså inte så mycket meck... Sen blir det paj till efterrätt. Det blir nog bra!

Nu ska jag försöka kurera min hals och läsa lite till, kombinerat med lite tv-tittande ikväll. Nu börjar det kännas att klockan ringde 5.10 imorse, så vi får väl se hur länge jag håller mig vaken...
Natti natti...

1 kommentar: