tisdag 9 november 2010

En festlig helg till ända...

...ja och lite till såklart...det är ju redan tisdagkväll...men eftersom Henrik åkte härifrån först i morse så känns det som om helgen varat ända till idag... Igår var det pluggdag hemma och jag blev verkligen uppasssad av Henrik som var ledig "hemmaman"...han lagade middag och servade hela dagen så jag fick börjat på mig rapport till skolan...

Helgen tillbringade vi annars mycket på resande fot... Tåg till Lund i lördagsmorse för vidare färd med tåg mot Linköping. Där blev det lunch och en liten promenad på stan innan incheckning på hotellet. Resan gjorde vi tillsammans med en del av Henriks arbetskamrater och det var kul att träffa dem som han pratar om ofta. Kvällens ROCKFEST hölls i Cloetta Center som kvällen till ära var riktigt "svart" och rockigt. Dregen som DJ och sen något liveband som jag inte riktigt uppfattade...inga superkändisar i alla fall. Många hade lagt ner sin själ i att klä ut sig, vi höll en mer svensk "lagom" stil...men Henrik toppade med svart nagellack, svarta ögon, svarta läppar och en tatuering i nacken...det trodde jag aldrig ;-)
Någon sa att där var 1500 pers så det var rejält tryck, gott och mycket av både mat och dryck... och allt som allt en kul kväll. Hotellfrukosten dagen efter var inte heller tokig, sen blev det raska steg till tåget som gick hem redan före halvtio. Men gud så smidigt det är att åka tåg!

Märks dock att det är sällan man är på fest nu för tiden...lite segt var det allt i söndags, men då var det extra skönt med sovmorgon igår också. Nu är det jobb 3 dagar på rad men ledig på fredag. Har en rapport som ska va inne till skolan på måndag så det passar bra att va ensam hemma nu några dagar.

På fredag är det en stor dag - då fyller Felix 8 år!!! Jag kör och lånar honom och Max en stund på eftermiddagen för att fika i stan, men sen kommer de hit på riktigt på lördag. Myslördag här och sen kalassöndag för mormor, morfar, kusin, moster, morbror, Max, jag och Henrik.

Undrar om han är nyfiken på sina presenter...??? :-))) Sen så fort kalaset är överstökat så brukar det va lagom att börja skriva önskelista till Tomten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar