fredag 12 november 2010

Upprörd!

Då kan det vara bra att skriva av sig!

Detta kommer inte att vara någon bra reklam för Café Gyllene Koppen i Landskrona! Stället hade inga positiva vibbar i min kropp innan heller, mestadels för att ägarinnorna (eller iaf anställda) allt som oftast ses sittandes utanför och bolma på sina cigaretter, för att nästa sekund gå in och serva gästerna...men idag var det nåt helt annat.

Felix fyller år! Eftersom de är hemma hos sin pappa till imorgon förmiddag hade vi bestämt att jag skulle låna honom och Max en stund i eftermiddag och fika på stan. Felix valde då Gyllene Koppen... Vi gick dit och jag började direkt med att fråga vad de har för mjölkfritt alternativ bland deras kakor och bakverk. Kvinnan bakom disken såg frågande ut, så jag passade på att förtydliga att det måste vara mjölkfritt, inte bara laktosfritt. Då får jag till svar "Ooohhh ingen aaaaning!!!"

Då blev jag rejält irriterad, vände på klacken och sa att då vågar vi inte äta här, och att om man driver ett café måste man nog ha lite bättre koll på den saken! Eller hur???

Barnen skämdes nog tyvärr lite för mig, men jag blev uppriktigt förbannad. Nu är det inte hela världen om Felix får i sig lite mjölk i en kaka, men det finns ju de som har betydligt värre allergier. Jag har ju barn på jobb som blir riktigt akut dåliga av minsta lilla mjölk eller ännu värre nötter... Visst måste det väl vara så att det måste finnas detaljerade innehållsförteckningar på deras kakor och annat, precis som det måste vara i butikerna. Det kan ju faktiskt vara riktigt allvarligt!!! Detta kommer jag att kolla upp vidare!

Nu kommer den braiga reklamen: Vi gick istället vidare till Espressohouse där jag ställde samma fråga. Tjejen bakom disken sa javisst och började knappa på sin datoriserade kassa, angav vilka allergier det gällde och fram kom uppgifter på exakt vilka kakor Felix kunde äta. DET kallar jag att ha god service och koll på läget!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar