måndag 1 november 2010

Livet som det ska vara - barnen hemma!

Nu är barnen hemma! Jag myser, trivs, gottar mig i ljuden från dem, doften av dem, närheten av dem. Båda två kom hem idag. Kort vecka. Lovvecka. Men på fredag tillbaka till pappa igen. Ska försöka njuta dubbelt så mycket av dem dessa dagar eftersom det blir kort. Tar igen det nästa gång då de är här lite längre istället...

Anledningen: På lördag är det stor personalfest med Henriks jobb. I Linköping! Där har jag aldrig varit...om man inte räknar ett tågbyte mot Kiruna för över 20 år sen...då var jag bara på perrongen. Massor med folk, han gissade på tusen... Tema: ROCK! Tack för den...vad fasen tar man på sig då??? Tydligen inte nåt måste med utklädsel, men oavsett vill man ju va rätt klädd. Så jag frågade Henrik vad jag ska ha på mig. Det är ungefär den frågan han avskyr mest av alla...varför tycker inte män om när man vill ha klädråd???
Svaret blev lite luddigt men jag tror jag förstod...jag skulle inte klä mig tantigt (med förklaringen att det är ganska ungt folk på festen, så jag skulle klä mig modernt men inte för fint)! Då undrar jag ju så klart i mitt stilla sinne om min klädsel brukar vara tantig...jag frågade mina barn, varav Max nappade direkt och sprang till klädkammaren för att hämta fram exempel på tantiga kläder jag har! Suck! Killar!!! Så nu tycker jag nog att det är dags att ta en rensning i min klädkammare...finns en del jag inte använt på lääänge!

Ha en bra vecka!
hälsar TANT Maria (grr...)

2 kommentarer:

  1. Låter härligt med lite rockparty!! Hoppas du hittar något riktigt hippt att ha på dig så att du känner dig hemma och kan rocka loss ordentligt!! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. haha, jag vet inte om jag är så hipp...känner mig inte så i alla fall...men får nog ner en runda till stan imorgon och botanisera i butikerna... Kram

    SvaraRadera