lördag 30 oktober 2010

Inspirationen och kreativiteten flödar!

Så var det då äntligen dag för den efterlängtade målarhelgen. Kurs hos samma trevliga kursledare som i somras. Massor med feedback och tips får jag av dem och jag bara ÄLSKAR att måla! Jag hade tänkt efter lite redan innan och hade lite klart för mig vilka färger och stil jag ville måla i idag. Så när vi samlat oss så var det bara att hugga i! Blanda färger och ge sig i kast med första tavlan som blev såhär:
Kändes kul med en ny stil jämfört med det jag gjort innan och framför allt gillar jag ju höstfärgerna. Tavlan är 50x70 cm och jag blev faktiskt jättenöjd med den! Tror jag kommer följa upp denna med fler i samma anda! Hör av er om ni är intresserade av att köpa denna eller en i någon annan färgställning.

Hann också måla en annan i ytterligare en helt annan stil, lite mer galen kan man säga. Men någon detalj återstår imorgon så ni får ge er till tåls till dess...

Har tillbringat eftermiddagen och kvällen själv i lugn och ro. Tog en promenad för att få lite luft efter att ha varit inne och djupt koncentrerad hela dagen. Har röjt upp lite här hemma och även pluggat lite. Mitt lördagsfavoritprogram "Så mycket bättre" blev det också såklart, följt av Robins! Superbra båda två!

Henrik är på väg hem, jippie! I stället för att åka med kompisarna till Simrishamn och sen köra hit som planerat imorgon, så fick jag ett sms med vädjan att hämta honom i Malmö i natt...såklart jag gör...men ska vila en stund nu först, för att orka hämta honom 01.20...

Tack o lov för omställningen av klockan i natt! Och tack o lov för att Henrik kommer hem! Och tack o lov för att jag ska måla igen imorgon! TOPPEN!

2 kommentarer:

  1. Fin fin tavla!! Ser framemot att få titta på dina alster när vi ses om några veckor! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. JA det ser jag också framemot! Kram

    SvaraRadera