måndag 15 november 2010

Funderar över julklappar...

...snart är det ju dags...

Det fanns en tid då jag var ute i grymt god tid...sen kom det en tid då jag var tvungen att invänta novemberlönen... Nu är jag nog inne i en tid då jag inte känner lika mycket för julen längre som förr... Det blir liksom inte detsamma utan barnen...

I år firar de julafton med sin pappa och då vet jag att jag inte tycker julen är så himla lattjo...det blir liksom så fel när inte barnen är med, det är ju barnens högtid och jag som alltid älskat julen tycker inte det känns lika juligt när jag saknar barnen...

Men fira ska vi ändå och julklappar ska de såklart få... det blir lille julafton med barnen och mina föräldrar här hemma. I lugn och ro... Hoppas inte barnen tycker det blir tråkigt när det blir i så liten skala... Hoppas också att jag verkligen får ledigt den dagen från jobb, annars stänger jag och det är ju sådär...ska göra ALLT jag kan för att få va ledig!!! Vill hellre va ledig några dagar före jul och julmysa med barnen när de har lov, sen kan jag jobba när barnen är hos Lars i mellandagarna.

Men julklappar...hade först en tanke om att handla ALLT på nätet för att slippa julstressen...sen påminde jag mig själv om att jag kanske borde vara lokalpatriot och handla allt här i Landskrona...sen fick Felix en inbjudan till kalas på Busfabriken i Hbg ett par timmar en söndageftermiddag och då såg jag VÄLA framför mig... En sak är iaf säker...jag ska tänka igenom det noggrannt och INTE börja handla alltför tidigt, för då vet jag att jag bara kommer på ännu mer också blir det för mycket handlat till sist.

Julafton då...jo det blir någon form av "ny" julafton för mig i år. Henriks föräldrar ska till Sälen med hans syster och hennes familj. Mina föräldrar är med brorsans familj (dit jag iofs säkert hade fått komma), syrran är nog med sina svärföräldrar, eller hur det nu blir med en alldeles nyfödd i familjen...så jag och Henrik kände att vi skulle göra något helt annat än vanligt...

Som sagt, utan barnen blir det inte som vanligt ändå... Men att tillbringa en dag med Henrik är ju inte så svårt, vi kan vara hur ensamma som helst och ändå ha det jättebra. Vi får skapa oss en egen tradition helt enkelt. Så nu när det gått lite tid och jag känner efter så kan det nog bli en rätt bra jul ändå :-))

Bäst att skicka önskelistan till Jultomten i tid bara... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar