torsdag 4 november 2010

Fler tavlor

Efter första kursdagen i lördags, fick jag ett ryck mitt i natten i väntan på att hämta Henrik. Jag tog mig an en flera månader gammal tavla som inte kändes riktigt färdig. Jag hann precis måla över den i orange/brun/gul innan det var dags att köra...
På lördagen grundade jag denna tavlan med de färgrester som fanns kvar på paletten vid dagens slut. På söndagen fick den lite mer omsorg och slutresultatet blev såhär (tyvärr lite ljusblänk i bilden):

Det slutliga resultatet av den gamla tavlan...tror jag...kanske ska den ljusas upp något innan den hängs upp:


På lördagen kände jag för att leka loss och göra något annorlunda och oväntat.
Förvånad?:
På söndagen glödde penslarna och jag tyckte jag hann med mycket. Bl.a. den här tredelade tavlan:
Vid mitt senaste Österlenbesök tog jag ett foto med mobilkameran, med utsikt från Henriks föräldrahems område och ut över havet. Den bilden tyckte Henrik att jag skulle försöka måla av...jag protesterade såklart...eftersom jag inte vill måla landskap o liknande...men sen ångrade jag mig och ville ge det en chans...Inte helt nöjd men kanske blir den färdig en annan dag:
Oavsett vad jag eller betraktaren tycker om tavlorna så är jag i alla fall jätteglad att jag var med på den här kursen också. Jag ska göra vad jag kan för att försöka måla lite oftare i fortsättningen...Det är ju så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar