fredag 15 oktober 2010

Pluggedag...

Står, går, ligger, sitter, reser mig igen, vandrar runt...sätter mig försiktigt...aj aj aj...

Att ha en självstudiedag med massor att plugga och samtidigt ha ont i svanskotan är ingen hit...

Kände det hela dagen igår, redan när jag gick upp 5.15...måste ha med min behandling i onsdags att göra...ringde min massör/osteopat nu på förmiddagen för att rådfråga om jag ska röra mig trots smärtan eller vara stilla. Som tur är blev han positiv till att jag hade ont...han sa att det är ett bra tecken på att behandlingen börjat verka...kanon ju! Men det är svårt att GÅ och PLUGGA samtidigt, tyvärr finns inte böckerna i ljudbok..synd...

Har flyttat mig mellan säng, köksstol, fåtölj, soffa, skrivbord, soffa igen...MÅSTE läsa lite till innan jag tar på mig gympaskor och varm jacka och ger mig ut på lunchpromenad. Det är bokat lunch hos "svärmor"... Henrik jobbar och jag har långhelg på Österlen...Tänkte det skulle va bra att plugga på bortaplan för att inte distraheras av en massa hemma-fix....

Nu distraheras jag istället av en ömmande svanskota...

Har gått igenom litteraturlistan med ALL kurslitteratur, reserverat på biblioteket och lagt in en massa beställningar på nätet... Har läst igenom utkastet till nya läroplanen, den måste bli vår nya bibel, gäller från nästa sommar!

Känner att litteraturen är intressant och givande, men mitt problem är att jag måste va så fruktansvärt fokuserad när jag läser, för att minnas...och jag läser långsamt...också blir ögonen sömniga...kvittar NÄR och VAD jag läser...

Kallt i lägenheten...får nog ta en varm dusch innan jag läser mer...inte bra att gå ut direkt med vått hår ju...haha...men fick en mössa av Henrik igår när han köpte jacka på Nova. Snällt! En rosa! Han tyckte jag behövde lite klatschig färg....är kanske lite grå...???

NU: Logga ut från datorn, duscha, läsa ett kapitel till sen promenad till den väntande lunchen där Henrik möter upp.

Ha en go helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar