söndag 17 oktober 2010

Höst på Österlen

En solig och blåsig höstlördag på Österlen.
Här började vandringen vid vackra Knäbäckshusen och sen norrut mot Stenshuvud.
Livet när det är som bäst; hav, sol, vackra färger och KÄRLEK!
(Bara mina barn som saknades...)

Rörums norra å...där Stenshuvuds naturreservat börjar i söder...

En hälsning till min kära kollega: Gissa baaaajjjjjset!!!

(Någon som vet, var ungefär 10-15 cm i diameter...)
Höstlöv som kamouflage:
Men en närbild avslöjar paddan...
Mitt inne i skogen en ringlande bäck...
Nästan på toppen var det såhär vackra färger när man riktade blicken mot skyn...
Längst ut på Kortelshuvud blickar Henrik ut över havet och i bakgrunden skymtar Sten...eller i alla fall hans huvud...
Väl nere igen vid mitt rätta element HAVET!
Efter en lång och härlig promenad på ungefär samma ställe som vi promenerade vid mitt allra första besök här förra våren... Då kunde vi inte ana att det skulle bli så här bra...eller...???

Just nu, söndagkväll; utsikt från Henriks sovrumsfönster...
Trots en enkel kamera måste jag ändå säga att höstfärgerna gör sig fantastiskt bra på bild!
Hoppas det fortsätter att va en vacker höst ett tag till...
Kram på er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar