onsdag 13 oktober 2010

En riktigt bra dag!!!

Vilken underbar känsla att sitta på kvällen och va riktigt jäkla toknöjd med hela dagen! Jag har verkligen känt så idag, jag tror jag känner efter på det viset lite för sällan...alltid hittar man nåt som skaver...

Henrik kom hit igårkväll, skulle tillbringa ett par dagar på Västkusten med jobb och mellanlandade här. Skönt med vardagar ihop! Men det ständiga dilemmat; min säng för hård för hans rygg, hans säng för mjuk för min rygg...klockan skulle ringa 05.15, inte läge för dålig nattsömn då...vaknade till ett par timmar innan av att Henrik vandrade in och la sig i Max säng, den är mjuk och skön :-) Upp i ottan till en kall och dimmig morgon men hyfsat pigg trots mindre än 6 timmars sömn (och anledningen stavas 4-0 i förlust, bläää)... På plats på jobb 06.15 och jobbade idag bara till 10.30. En sjuk kollega men hade turen att få tag i en stabil vikarie + att min andra kollega var på plats. Känns så bra på jobb, visserligen ganska tufft med så många små barn, men trivs med mitt arbetslag! Och barnen ger så mycket, är så tacksam för det.

Efter jobb var det dags för ett besök hos min massör/osteopat, eller "Osten" som Henrik kallar det...skönt att komma dit och kunna säga att jag mår okej. Stel och öm i rygg/bäcken, men magen bra och benet bättre. 45 min skön behandling, sen hem med lite snabbmat innan det var dags att plugga.

Känner mig supermotiverad och taggad med studierna. Känner redan att det ger mycket. Att sen få ihop examinationsuppgifterna blir en utmaning...men en kul sådan. När det gäller sånt brukar jag inte ge upp så lätt!

Pluggade hela eftermiddagen tills ögonen ramlade ihop så vid halvfyra fick det bli en lite tupplur. Därefter stängde jag skolböckerna och satte mig på cykeln ner i stan. Äntligen skulle jag kunna vara med på Stadshuskörens repetition igen. Har bara varit där en gång men idag var det kul att kunna vara med. Ska försöka prioritera det lite mer framöver, nu övar vi bl.a. julsånger och ska tydligen sjunga på ett äldreboende på första advent. Kul! Jag mår verkligen bra av att få sjunga. Säger som Toralf (Elvis i Glada Hudikteatern): "Jag behöver inte vara världsbäst..." men jag tycker det är kul!

Cykelturen var också välgörande, så det blev även en tur till biblioteket för att hämta lite kurslitteratur, sen hemåt. Lagade lite middag och åt till svtplay och Glada hudik. Alltså, vilket gäng, de gör mig så glad!!! Lite tv i soffan blev det också, bl.a. Husläkarna på svt 24 som också speglar helt fantastiska människor. Som gör det där lite extra för sina patienter, hembesök med kaffe, en extra kram och många skratt. Så vill jag också uppfattas! Kanske man gör det ibland...i alla fall hade jag idag ett samtal som jag kände mig nöjd med efter...det behövs inte alltid någon bekräftelse utifrån, ibland räcker det att man vet att man gjort ett bra jobb själv eller att man gjort sitt bästa. Då mår jag bra.

Nu ska jag stänga ner för idag, imorgon blir det lika tidig morgon eftersom en kollega fortfarande är sjuk. Helt okej att öppna ändå eftersom Henrik sen kommer och hämtar mig för att åka "hem". Så kommer vi iväg innan det blir försent. Kom just på att jag skulle packat...det får bli imorgon...känns som jag hunnit med tillräckligt mycket idag ändå...

En riktigt bra dag blev det!
Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar