torsdag 28 oktober 2010

Vilken härlig dag...!!!

Visst är det härligt när man sitter på kvällen och är så nöjd med sin dag och det man har uträttat!!!???

Heldagen på Malmö högskola idag gick alldeles för fort! Hade en mycket bra matematikdag idag som nog ingen ville skulle ta slut. Massor med inspiration och aha-upplevelser som jag nu bara läääängtar efter att få omsätta i verkligheten. Blir såklart en utmaning i min barngrupp som mestadels består av 1-åringar, men å andra sidan kan det bli spännande att få följa dem och se hur allt utvecklar sig. Det gäller bara att ha tålamod...

Min basgrupp består av tre andra jättetrevliga förskollärare från olika delar av Skåne och Småland. Tyvärr saknades den ena idag p.g.a. sjukdom men hoppas hon är tillbaka snart. Trots att det var andra dagen vi sågs så hade vi jättekul ihop och jag tror det kan bli bra samarbete under hela utbildningen.

Efter skoldagen körde jag och letade upp affären med konstnärsmaterial som min målar-kursledare tipsat om. Där hittade jag massor som inspirerade mig ännu mer. Några kilramar med bomullsduk, några tuber färg och ett penselset. Efter helgens kurs vet jag att det känns bra att ha grejer hemma att använda när andan faller på! När målartankarna ändå fanns där, svängde jag inom en god vän och tittade på hans tavlor som jag inte sett förr. Ett bra sätt att få egen inspiration och se hur andra har tänkt... Lättast när båda är amatörer så känns det mer befogat att fråga, kommentera osv... Längtar så till helgen, två hela dagars målande!!! Jippie!!!

Sista anhalten på hemvägen var inom en affär och köpte födelsedagspresent till Felix. Bara två veckor kvar nu så det känns bra att vara förberedd! Han räknar ner dagarna och det är alltid kul att fira sina barn! Tänk att han blir ÅTTA år!!!

Imorgon är det redan fredag och jag ska jobba eftersom jag var ledig idag. Ska öppna så jag kommer hem tidigt och kan ägna helgen åt sådant jag tycker är kul. Känns faktiskt skönt med en helt egen helg. Såklart hade det varit toppen om barnen varit här, men nu är det inte så och då kan man väl få njuta av egentiden med måleri, träning och vad jag känner för. Henrik kommer hem på natten mellan lördag o söndag och kommer sen till mig på söndagkväll. Det ser jag såklart framemot! Fick sms innan och idag hade han tydligen ÄNTLIGEN vunnit dagens golfrunda!

Tog mig förresten i kragen i måndags och bestämde mig för att bruka allvar med LCHF-kosten igen. Har varit JÄTTEDUKTIG hela veckan och jag VET ju att det ger resultat. Idag har jag inte känt nåt sötsug alls, inte ens när de andra på skolan tog en chokladbulle till kaffet i eftermiddags. Jag tog en bit mörk choklad till téet och sen var jag nöjd. Har hittat ett kanonbra Thai-matställe nära skolan som vi äter lunch på när vi är där. Kycklingspett med wokade nudlar & grönsaker blev det idag. Megastora portioner så jag blev proppmätt trots att jag lämnade kvar nudlarna. Skönt att känna så snabbt resultat, har inte ens varit hungrig i eftermiddag. Att jag skulle behöva gå ner minst 10 kilo är ju ingen hemlighet, men jag gör detta nu först och främst för att må bättre. Jag måste göra vad jag kan för att få tillbaka min energi och med rätt kost och träning när jag hinner så är det i alla fall en bit på väg. Likaså att sjunga, måla och annat som gör mig glad! Kärlek är inte så dumt heller... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar