onsdag 1 september 2010

Sångglädje!

Idag har jag sjungit!
Ja alltså inte på jobb bara, det gör jag ju dagligen, utan i kör!
För några år sen var jag med i "Alla kan sjunga kören" hos Svenska Kyrkan. Det var jättekul att sjunga, men repertoaren var väl inte direkt något uppiggande. Det där kyrkliga är ju inte riktigt jag...så det blev bara en dryg termin där...
Men för en tid sedan började "Stadshuskören" för alla anställda i Landskrona stad. Sångglädje och friskvård på ett lättsamt sätt en gång i veckan i Stadshusets cafeteria. Idag startade höstterminen och jag gick dit! Inte en kotte jag kände sedan tidigare men träffade flera trevliga människor.
Sjöng och var glad i 1½ timme, sen fortsatte jag hemåt på cykel längs havet. Stannade till på Felix träning och fick en liten stund med honom då jag följde honom hem till sin pappa. Mysigt!
Kören vill jag absolut försöka fortsätta vara med i! Måste bara fixa logistiken kring Felix fotbollsträning som börjar en halvtimme senare än kören...men det kanske går att ordna med att nån annan tar honom dit och jag hämtar.
För övrigt har det varit full rulle idag, alla barn på plats utom en som börjar om en månad, så idag var det verkligen hög ljudnivå stundtals. Men det är gott att se de små liven som kommit in i det på bara några få veckor.
Men trött har jag varit nu ett par dagar. Magen har varit lite lite bråkig och då brukar jag känna av tröttheten mer. Så ikväll ska jag försöka somna tidigt och sova extra gott!!!
Natti Natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar