måndag 30 augusti 2010

Den här dagen...

Idag är ingen vanlig dag - idag är det Melkers 2-årsdag!!! Grattis igen lillplutten!
Sov uselt i natt trots att jag var så trött igår kväll. Värdelöst att först inte kunna somna och sen vakna av att Felix ropar och sen inte kunna somna om, och till sist vakna igen 1 tim före klockan ringde... Sammanhängande sömn blev nog 3-4 timmar...
Att Felix väcker mig i stort sett varje natt börjar kännas...Han är snart 8 år och det har alltid varit oroliga nätter för honom. Minns det redan när han var bebis...sen var det nog lite lugnt nåt år men ända sedan vi skildes så har han sovit oroligt - i alla fall hemma hos mig. Nattskräcken som han led av tidigare tycker jag har blivit bättre. Började ge honom Omega 3 i våras och jag tycker det har hjälpt både på nattskräcken och hans humörsvängningar. Men oavsett det så vaknar han nästan varje natt, minst en gång...och då kallar han på mig...ibland ledsen och ibland bara för att han vill ha dricka eller komma in till mig...såklart påverkas min nattsömn massor av detta även om jag för det mesta somnar om snabbt igen...
Men idag var jag vråltrött! Har dessutom mått illa lite igår och sen hela dagen idag...undrar just om det är förskole-baciller eller min "vanliga" mage... Skulle nog inte skrivit igår att jag var frisk och kry...hehe...
För övrigt har det varit en bra LCHF-dag:
Frukost: En smoothie gjord av Turkisk yoghurt, vispgrädde, mjölk, hallon, blåbär och björnbär.
Mellanmål: Ett finncrisp med tjockt lager brieost på och en kopp te.
Lunch: Stekt falukorv med stuvade grönsaker och vitkålssallad.
Mellanmål: Lågkolhydratmacka med tjock skiva ost, lite mörk choklad
Kvällsmat: Två osötade rågskivor med kokt ägg och löksill, lite majonnäs och te!
Felix har idag åkt till sin pappa, medan Max myser här hemma med mig efter sin träning. Under tiden fixade jag lite här hemma med nya blommor och skulle då ner och hitta krukor i källaren. Tänkte passa på att sätta ner lite sommarsaker som vi inte behöver mer just nu och hittade då Felix krabbfiskesaker på balkongen. Där stod en hink och en håv...trodde jag...när jag tog upp hinken slog en kraftig stank emot mig...i hinken låg en boll, ett par "sim-muskler" och därunder en plastpåse...med en kvarglömd RÄKA! ÖRK fy fasen vad det luktade!!! Det var bara att samla ihop alltihop och slänga i soptunnan!!! Vi räknar med att köpa ny håv och krabbfiskesaker nästa år - jag LOVAR Felix!!!

1 kommentar:

  1. Vad god mat du har haft idag :) Ja utom grädden på morgonen DET hade jag inte klarat...
    Hittade flera nya vattenkoppor på S så han lär ju inte dyka upp den här veckan skulle jag tro...suck Kram

    SvaraRadera